W naszym katalogu znajdziesz 2001 fraz
etnolog, 4 najlepsze z chomika misdescargas
//-->SPIS TRESCIMłodzi architekci polskiej wsi...............................................................................................................................3załącznik ...
etibreak, ETI POLAM
ETIBREAKWYŁĄCZNIKI KOMPAKTOWE162, 168ROZŁĄCZNIKI KOMPAKTOWE13 4 , 141AKCESORIA164, 170WYŁĄCZNIKI KOMPAKTOWE Z BLOKIEM RÓŻNICOWOPRĄDOWYM17 9PRZEKAŹNIKI RÓŻNICOWOPRĄDOWE Z PRZEKŁADNIKAMI18 2WYŁĄCZNIKI I ROZŁĄCZNIKI KOMPAKTOWEEnergia ...
ethm1 plus op pl 2.00, Satel, Instrukcje
//-->SATEL 2014-04-02Short technical description: INT-RS v1.12 2013-11-08, INT-RS v2.12 2013-11-08andETHM-1 v1.07 2013-10-23The INT-RS module is an INTEGRA LCD-bus to RS-232 converter. It is dedicated to work with INTEGRA v1.12 2013-11-08 ornewer.The ETHM-1 ...
ethm1 plus io pl 0714, Alarmy, satel
//-->Ethernetowy moduł komunikacyjnyETHM-1 PlusWersja oprogramowania 2.00ethm1_plus_pl 07/14SATEL sp. z o.o.ul. Schuberta 7980-172 GdańskPOLSKAtel. 58 320 94 00serwis 58 320 94 30dz. techn. 58 320 94 20; 604 166 ...
etincelles volodos, ---NUTY---, SPANISH
Realization by Christian JensenÉtincellesas performed by Arkadi VolodosMortiz MoszkowskiAllegro scherzandom.d.& bbm.d.mp m.s...J...œ œ œ œr œ œ œ œ œœr œ œ8J..... JPiano? bb8m.s.& bb œrœ œ œ œ œ œrœ œ œ œ œ ..J..J...n...JnJ? bbœr# œ ...
etyka, ADMINISTRACJA, I rok II semestr, Prawo urzędnicze i etyka urzędnicza
//-->2013-02-25Dr hab. Tomasz Dołęgowski, prof. SGH•Etyka w administracjiEkonomia instytucjonalna –Etyka - administracja••D•''K•K••t–––Z•Z•Eh•<•t•••/•W•^12013-02-25•,WWiele nurtów i wiele koncepcji ...
etitec,
...
ethm1 plus io pl 0714, Satel, Instrukcje
//-->Ethernetowy moduł komunikacyjnyETHM-1 PlusWersja oprogramowania 2.00ethm1_plus_pl 07/14SATEL sp. z o.o.ul. Schuberta 7980-172 GdańskPOLSKAtel. 58 320 94 00serwis 58 320 94 30dz. techn. 58 320 94 20; 604 166 ...
etapy rehabilitacji kardiologicznej, Fizjoterapia, pojedyńcze - fizjo
Folia Cardiol.2004, tom 11, supl. A, A1–A3Copyright © 2004 Via MedicaISSN 1507–41451. Definicja, zadania, etapyi efekty rehabilitacji kardiologicznejMotto:„Rehabilitacja powinna być integralną częściąpostępowania dla każdego chorego na ...
etap3, KOSTKA RUBIKA
Na początku obróć kostkę do góry nogami tak, aby kolor wybrany na początku kursu znalazł się pod spodem. Na górze masz kolor żółty.(spostrzegawczy zauważą, że ten kolor powinien być teraz od dołu, ale ja dla większej czytelności rysunków znów ...
etap praktyczny, Farmacja
ETAP PRAKTYCZNYZadanie egzaminacyjneOpracuj projekt realizacji prac związanych z wykonaniem zapisanego leku recepturpwego. Wypełnij sygnaturę, którą należy załączyć do leku gotowego.Projekt realizacji prac powinien zawierać:1. Tytuł odnoszący ...
etapy integracji europejskiej,
Unia EuropejskaPrzedstawicielstwo Komisji Europejskiej w PolsceETAPY INTEGRACJI EUROPEJSKIEJEtapy integracjiEuropejskiejlonym na 3 etapy, ka¿dy d³ugoœci 4 lat. Ograni-czenia iloœciowe w handlu pomiêdzy pañstwa-mi cz³onkowskimi zosta³y zasadniczo ...
etyka lekarska - zagadnienia1, medycyna, II rok, etyka lekarska, notatki, opracowania
Opracowanie: Łukasz Mokros2012Pytania egzaminacyjne z Etyki i deontologii lekarskiej1. Metafizyczne i niemetafizyczne uzasadnienie prawa moralnego.Główną różnicą między metafizycznym a niemetafizycznym uzasadnieniem prawa moralnego jest ...
etyka, MiBM, Semestr I, Etyka
Wykład1ŚWITWRTOŚCIŚWITFKTÓW– OPIS A OCENA1.Dwoitytounekcłowiekadowiata 2.Metodyrotryganiaprawdiwocidaoopiowych 3.Problemprawdiwociocen 4.tanowikawporeopoóbitnieniawartoci -subiektywizm aksjologiczny - socjologizm aksjologiczny ...
etyka społeczna wykłady, Etyka społeczna
Etyka społecznaopr. Slytheringirl1Etyka– zagadnienia dotyczące moralności, moralność wynika z potrzeb.Etyka– dyscyplina naukowa, wyodrębniona z filozofii (dział filozofii). Nazwa pochodzi od greckiego ethos– obyczaj, lub ethicos– ...
etap1, KOSTKA RUBIKA
ETAP 1Masz do dyspozycji sześć kolorów, więc na początek wybierz ten od którego zaczniemy układanie. U mnie na rysunkach to kolor żółty. Ujmij kostkę tak by wybrany przez Ciebie środek znalazł się na górze. Aż do ułożenia dwóch warstw nie będziesz ...
ethernet. biblia administratora helion, mojeksiążki
//-->Spis tre ciPrzedmowa ............................................................................................................................. 15CzIWprowadzenie do technologii Ethernet23242426262728282829291. Ewolucja sieci ...
et-wyk3, UE Katowice FiR, etyka
30. 10.09.,o"--.",,,.&",,', l.. J .lt~. ~~ t''''-t.k"-JjI.r'.J.-o'Jo'"~ ..J-~~r ~-.1:.lv.nr~~I},ó-.r:': I L)ibr... ~~v.Jo.. ;~, ~1tlA.. ,~.I ~.. . ,IL:r. ,.I . I L-l7 -'0''1 1"-1' l ~ :z..iiiiii..I-. iii. y..., (1 ...
etykiety 20140508 190515,
Oddział nadaj±cySZNData nadania2014/05/09NadawcaOddział nadaj±cySZNData nadania2014/05/09NadawcaPewna PaczkaPewna PaczkaOdbiorcaOdbiorcaMateusz Baranowski Mateusz Baranowski 18-100 Łapy Chełmoñskiego 7 517 432 358 Mateusz Baranowski Mateusz ...
etka test, Etyka
%PDF-1.5%????1 0 obj<</Type/Catalog/Pages 2 0 R/Lang(pl-PL) /StructTreeRoot 9 0 R/MarkInfo<</Marked true>>>>endobj2 0 obj<</Type/Pages/Count 1/Kids[ 3 0 R] >>endobj3 0 obj<</Type/Page/Parent 2 0 ...
etyka, KULTURA PRACY I ETYKA ZAWODU URZĘDNIKA
Etyka zawodowa pracowników administracji samorządowej Wstęp Pracownicy administracji samorządowej jak dotąd nie doczekali się powszechnie obowiązującego Kodeksu Etyki. Wydaje się, Ŝe w przypadku tej właśnie grupy jest to konieczne. To właśnie ...
etyka Styczeń, teologia, etyka
PEF—©CopyrightbyPolskieTowarzystwoTomaszazAkwinu•Dziejeetyki–Staro»ytno±¢i±redniowiecze–Nowo»ytno±¢•Problematykaetyki–Istotapowinno±cimoralnejidobramoralnego–Szczegółowatre±¢powinno±ciidobramoralnego–Tre±¢powinno±ciidobramoralnegojakosprawno±¢–Sumieniejakonormamoralno±ci•Metodaistrukturaetyki–Przedmiotametodae.–E.jakoteoriaupadkuiwyzwoleniamoralnegoczłowiekaETYKA(gr.˚jik�[ethiká],od:˚joc[ethos]—stałemiejscezamieszkania,oby-czaj)—dyscyplinafilozoficznaobejmuj¡cazespółzagadnie«zwi¡zanychzokre-±leniemistotypowinno±cimoralnej(dobralubzłamoralnego),zdeterminacj¡jejszczegółowejtre±ci(słuszno±ci),ostatecznymwyja±nieniemfaktupowinno±cimoralnejdziałaniaorazgenez¡złamoralnegoisposobamijegoprzezwyci¦»enia.Nazw¡„etyka”oznaczasi¦:1)teori¦powinno±cimoralnejlubmoralnejwar-to±cipost¦powania;2)teori¦faktycznieuznawanychwokre±lonym±rodowiskuspołecznym(etos),acz¦stotak»epraktykowanychwnim,normmoralnychpo-st¦powania(moralno±¢);3)prze±wiadczenia(oceny)ipraktykimoralnedanejspołeczno±cilubnawetposzczególnychjejprzedstawicieli.Tylkowpierwszymznaczeniusłowo„etyka”u»ywanejestwjegowła±ci-wymznaczeniu.Wdrugimprzypadkue.uto»samionazostajezteori¡etosu(zwyklezhistori¡moralno±ci,etnologi¡moralno±ci,psychologi¡lubsocjologi¡moralno±ci),wtrzecim—zsamymetosem.Nadtowobszarzej¦zykaang.uto»-samiasi¦cz¦stoe.zteori¡e.,czylimetaetyk¡,zw.tamrównie»filozofi¡moraln¡(moralphilosophy).E.wpierwszymznaczeniuokre±lasi¦niekiedynazw¡„etykanormatyw-na”iprzeciwstawiae.wznaczeniudrugim,którejnadajesi¦wtedynazw¦„etykaopisowa”lub(rzadziej)—„etologia”.Rozró»nienietomazabezpiecza¢przeduto»samienieme.jakoteoriidotycz¡cejpowinno±cilubwarto±cimoral-nejpost¦powaniazteori¡etosu,anawetzsamymetosem(moralno±ci¡).Uza-sadnionejpotrzebieprzestrzeganiategorozró»nieniatowarzyszyjednakwnie-którychuj¦ciachdogmatycznieprzyj¦tezało»enie,jakobynormymoralnebyłyjedyniedecyzjamijakiego±autorytetuustanawiaj¡cegopowinno±¢moraln¡,nieza±wyra»eniamistwierdzaj¡cymiistniej¡c¡niezale»nieodczyjejkolwiekdecy-zjipowinno±¢moraln¡.Potrzebietejmo»nauczyni¢zado±¢,rozró»niaj¡cnapoziomieprzedmiotowejrzeczywisto±cipowinno±¢moraln¡post¦powaniaodfaktycznegojejuznawaniaipraktykowania(moralno±ci¡,etosem)oraznapo-ziomieteoriipomi¦dzyteori¡powinno±cimoralnej,czylie.,ateori¡etosu,czyliteori¡moralno±ci(etologi¡).Dlateoriie.,czylinaukioe.—nale»yrezerwowa¢okre±lenie„metaetyka”,natomiastdlateoriietologii—nazw¦„metaetologia”.E.,ograniczaj¡csi¦donaturalnych¹ródełpoznaniapowinno±cimoralnejidonaturalnychpodstaw(kryteriów)ichprawomocno±ci(wa»no±ci),ró»nisi¦tak»eodteologiimoralnej.Teologiamoralna,chocia»nierezygnujeznatural-nych¹ródełpoznania,tojednakodwołujesi¦równie»do¹ródłanadnaturalnego,etyka1PEF—©CopyrightbyPolskieTowarzystwoTomaszazAkwinuczylidoobjawieniachrze±cija«skiego,w±wietlektóregointerpretujenaturaln¡wiedz¦opowinno±cimoralnej.Dziejeetyki.Staro»ytno±¢i±redniowiecze.Dziejee.mo»naprzedstawi¢jakohistori¦próbuj¦ciaistotyjejprzedmiotu,tj.powinno±cimoralnejdziałania.Sokrates,uwa»anyza„odkrywc¦”e.ijejojca,dlawyra»eniaistotycnoty,tj.dobramoralnegoipowinno±cimoralnej,tworzyteori¦definiowaniapoj¦¢etycznych,staj¡csi¦przeztorównie»ojcemlogikiimetaetyki(jakologikie.).Odkry¢powinno±¢moraln¡toodkry¢to,conale»ysi¦człowiekowiodczłowiekazewzgl¦dunajegogodno±¢.St¡dnaczelnehasłoe.Sokratesa:„Poznajsamegosiebie!”.Godno±citejnale»najestafirmacjabezwzgl¦dunacokolwiekinnegopozani¡sam¡(np.zachowaniewłasnego»ycialubnakazwładzy;por.PlatonaObron¦Sokratesa,Kritona,Fedona).Afirmacjatastanowiistot¦działaniamoralniedobregoimoralniedobrejpostawy(„dzielno±cietycznej”,cnoty).Sokratesuwa»ał,»edziałaniemoralniezłedotegostopniauwłaczagodno±cidziałaj¡cego,i»¹ródłoswemo»emie¢wył¡czniewniewiedzyczłowieka,wykluczałbowiem,byczłowiek±wiadomiechciałur¡ga¢samemusobie.Dlategouznał,»ewystarczypozna¢dobromoralne(powinno±¢moraln¡,cnot¦),byjeurzeczywistnia¢(intelektualizmetyczny).Przekonaniutemudał±wiadectwooddaj¡cwłasne»ycie.Nast¦pstwem»yciacnotliwegojestszcz¦±cie,dlategozach¦całdocnotyrównie»(nieprzedewszystkim)wimi¦szcz¦±cia,głosz¡c,»ecnotajesttak»epo»yteczna(jakoszcz¦±ciorodna).UczniowieSokratesa—Arystyp,Antystenes,Platon—uznalinatomiast,»eszcz¦±ciejest¹ródłemiracj¡bytucnoty,uto»samiaj¡ce.zteori¡szcz¦±cia.Odt¡dhistoriae.stajesi¦wznacznejmierzehistori¡sporuoistot¦szcz¦±cia,czyliostatecznegocelu(najwy»szegodobra)działania,asamodziałanieokre±lasi¦jakomoralniepowinnelubwarto±cioweotyle,oilestanowinieodzownywarunek(±rodek)osi¡gni¦ciaszcz¦±cia(eudajmonizm).ArystypzCyreny(szkołacyrenaików)upatrujeistot¦szcz¦±ciawdoznawaniuprzyjemno±cizmysłowej(hedonizm),Antystenes(szkołacynicka)—wniezale»no±cijednostkioduwarunkowa«wewn¦trznych(d¡»eniedoprzyjemno±ci)izewn¦trznych(konwenans,naciskopinii),Platon—wintelektualnymkontakcieczłowiekaztranscendentn¡ide¡DobraiPi¦kna(Uczta),dzi¦kiczemum¦drzec,którybyłbyjednocze±niewładc¡(Pa«stwo,Prawa),mógłbyprowadzi¢całespołecze«stwodoszcz¦±cia(powszechnejpomy±lno±ci).Arystoteleswyodr¦bniłe.jakoosobn¡dyscyplin¦filozoficzn¡wramachfilozofiipraktycznej,przeciwstawionejfilozofiiteoretycznej,iprzydzieliłe.jejobecn¡nazw¦(An.post.,89b9).Moraln¡powinno±¢post¦powaniawyznaczastosunekdonajwy»szegoDobra.Ide¦dobranajwy»szegoArystotelesokre±liłnadrodzeanalizyfaktudziałanialudzkiego,któryujawniaDobronajwy»szejakoracj¦uniesprzeczniaj¡c¡podj¦ciedziałania,czylijakojegocelostateczny.Celemtymjestsamourzeczywistnieniesi¦człowiekajakoczłowieka,czyliziszczeniesi¦szczytowychmo»liwo±ciludzkiejnatury:najdoskonalszejwładzy(intelektu)najdoskonalszyakt(poznanie)wstosunkudonajdoskonalszegoprzedmiotu(AktuCzystego),za±działaniemoralniepowinne,todziałaniesłu»¡cesamourzeczywistnieniu(eudajmonizmperfekcjonistyczny).Poniewa»człowiekjestznaturyistot¡społeczn¡,st¡djegosamourzeczywistnieniejestetyka2PEF—©CopyrightbyPolskieTowarzystwoTomaszazAkwinumo»liwetylkowpowi¡zaniuzurzeczywistnianiemdobrawspólnegocałegospołecze«stwa.Dlategodobryczłowiekto(tak»e)dobryczłonekrodziny(społeczno±cidomowej)idobryobywatel(EkonomikaiPolitykastanowi¡cz¦±¢składow¡e.).Dlaepikurejczyków(Epikur)przedmioteme.s¡potrzebyid¡»eniajed-nostkiwaspekciemo»liwo±ciichrozumnegozaspokojeniawci¡gucałego»y-ciaczłowieka.Działaniatemucelowisłu»¡ces¡moralniedobre.Dlastoików(ZenonzKition)cnotajestsamawsobiedobrem.Wjejosi¡gni¦cium¦drzecwidziswedobronajwy»sze(szcz¦±cie),idlategodoniejd¡»y.Neoplatonizm(zwł.Plotyn)wi¡»ecnot¦zaktywno±ci¡filozoficzn¡,poprzezktór¡człowiek,staj¡csi¦uczestnikiemtego,coboskieinie±miertelne,osi¡gasweszcz¦±cie.E.,rozumiananadaljakoteoriaszcz¦±cia,pozostajew±cisłymzwi¡zkuzteologi¡:poznawczykontaktzbóstwemjest±rodkiemdosamouszcz¦±liwienia.Wpływobjawieniachrze±cija«skiegona±wiadomo±¢moraln¡irozwójre-fleksjietycznejzaznaczasi¦zwł.przezukazaniegodno±ciczłowiekajakoin-stancjimoralniepowinno±ciorodnej.Perspektywawcieleniaiodkupieniado-bitnieukazuje,»emimomoralnegoupadku,człowiekzachowujesw¡rdzenn¡godno±¢wsposóbnienaruszony,przyczyniaj¡csi¦zarazemdoponownegood-kryciaswoistegocharakterupowinno±cimoralnejorazdoprzełamaniaantycz-negoeudajmonizmu.Toponowneodkrycieprzedmiotue.umo»liwiaodkryciejejsamejjakoteoriiró»nejodteoriiszcz¦±cia;teoriaszcz¦±ciajestjednakna-dalrozbudowywananaprzedłu»eniue.,jakoteoriazbawienia,tj.soteriologia.Miło±¢wznaczeniuetycznym,tzn.rozumianajakoaktnale»nejBoguika»dejinnejosobieafirmacji,jestrównowa»nazwyzwoleniemodegoizmu.Miło±¢po-wodujezawszesamospełnienie(samourzeczywistnienie,doskonało±¢)podmio-tumiło±ci,jakoswójkonieczny,cho¢przezni¡wprostniezamierzonyskutek(„Ktostracisw¡dusz¦dlamnie,ocalij¡”).Miło±¢ustanawiatak»ejednocz¡c¡wi¦¹mi¦dzyosobow¡,zwł.jesttorelacjazBogiem,gwarantuj¡camiłuj¡cemuGouczestnictwowNimjakowDobrunajwy»szym.Odkryciegodno±ciczło-wiekaidziewchrze±cija«stwiewparzezukazaniemjejnajgł¦bszegowymiaruijej¹ródła.Objawienie,przyczyniaj¡csi¦przeztododojrzewaniaprocesusa-moidentyfikacjie.,równocze±niestwarzapodstawydotworzeniae.teologicznej(teologiimoralnej)b¡d¹nazasadzie„rewelacjonizacji”niesprzecznychzobja-wieniemuj¦¢e.filozoficznej,b¡d¹nazasadzietraktowaniamoralniedoniosłychtre±ciobjawieniajako„faktówobjawienia”dlainterpretowaniaichzapomoc¡okre±lonego,niesprzecznegozobjawieniemchrze±cija«skimsystemufilozoficz-nego(intellectusfidei).Próbypodejmowanewtymkierunkuju»wstaro»ytno±ciprzezfilozofówchrze±cija«skich:Orygenesa,Tertuliana,KlemensaAleksandryjskiego,±w.Am-bro»ego,azwł.±w.Augustyna,kontynuuj¡my±liciele±redniowieczni—±w.An-zelm,±w.Bernard,P.Abélard.Szczególniedojrzałymowocemtychpróbs¡dziełaPiotraLombardai±w.Bonawentury,azwł.obieSumy±w.TomaszazAkwinu.w.Tomaszinspiruj¡csi¦Arystotelesem,czerpierównie»ze.±w.Augustyna,którynawi¡zujedoniektórychw¡tkówe.Platona.Obaj,opieraj¡ce.nazało-»eniachmetafizycznegorealizmu,przezwyci¦»aj¡antycznyeudajmonizm.Oilejednak¹ródłemtegorealizmuu±w.Augustynajesttezawiaryostworzono±ciczłowiekai±wiataprzezBoga(„QuiaDeusbonusestnossumus”),otyle±w.To-maszpodstawyswegorealizmuczerpieju»zdo±wiadczalniestwierdzanejprzy-etyka3PEF—©CopyrightbyPolskieTowarzystwoTomaszazAkwinugodno±ciistnienia±wiataiczłowieka,którepoddajeanaliziefilozoficznej:je±lijedyn¡racj¡uniesprzeczniaj¡c¡faktistnieniaczłowiekaijegogodno±cijestaktmiło±cistwórczejosobowegoAbsolutu,toczłowiekistniej¡cjakoosobauczest-niczywistnieniuigodno±ciswegoosobowegoStwórcy.Istniej¡czMiło±ci,jesttymsamymwezwanydomiło±ciBogaiwszystkich,którychBógstwórczomi-łuje.Celostateczny(szcz¦±cie,zjednoczeniezBogiem)niejesttylkodobremzewszechmiarpo»¡danym,lecztak»eczłowiekowizadanym;macharakterfinisdebitus.Natejpodstawiemógł±w.Tomaszju»wswejfilozofiibytu(esse—istnieniejakoactusessendi)ifilozofiiczłowieka(człowiekjakoimagoDei)wy-legitymowa¢wieledoniosłychdlae.twierdze«,którewwizji±w.Augustynamogłyby¢twierdzeniamiopartymijeszczewył¡cznienaobjawieniu(np.tezaoprawienaturalnymjakouczestnictwierozumnegojestestwawodwiecznymzamy±lestwórczymBoga).E.prawanaturalnegokontynuowałJanDunsSzkot(niesłusznieuznawanyniekiedyzaetycznegowoluntaryst¦).Rozró»niaj¡cdwienaturalneinklinacjewoli:inklinacj¦dotego,cokorzystne(inclinatiocommodi)iinklinacj¦dotego,cosprawiedliwe(inclinatioiustitiae),wyci¡gn¡łonostatecznekonsekwencjedlafilozofiiwolno±cizprzezwyci¦»eniawe.eudajmonizmu.Oderwanienatomiastoddo±wiadczeniowejbazymoralno±cispekulacjenie-którychteologów±redniowiecznychnatematnieograniczonejwolno±ciAbsolu-tu,przeniesionenagrunte.,zrodziłypogl¡d,»epowinno±¢moralnadziałaniajestkonstytuowanacałkowiciearbitraln¡decyzj¡Boga,którymógłby,gdybyze-chciał,dowolniezmienia¢tre±¢swychnakazów(deontonomizmheteronomicz-ny,czyliwoluntaryzmHenrykazGandawyiWilhelmaOckhama).FranciszekSuárezogólnynakaz(bonumestfaciendum)zinterpretowałjakoprawopłyn¡cezodpowiedniegorozumieniadobra,costałosi¦¹ródłempó¹niejszychdeon-tologiiwformietucjoryzmu,probabilizmu,ekwiprobabilizmuorazkazuistykimoralnej.Nowo»ytno±¢.Protoplast¡e.nowo»ytnejjestTh.Hobbes.Podstaw¡jejjestantropologia,bazuj¡canafizykalnejkoncepcjiczłowiekajakorozs¡dnegoegoisty,któregonaczeln¡tendencj¡jestd¡»eniedozachowaniawłasnegobytu.Tendencjatawobecdysproporcjipomi¦dzyliczb¡ludziamo»liwo±ciamizaspo-kojeniaichpotrzebrodziwzajemn¡wrogo±¢(homohominilupus),aniekon-trolowanadoprowadziłabydowzajemnegowyniszczenia„wwojniewszystkichprzeciwwszystkim”.Wtejsytuacjirozumdyktujenormywspół»ycialudzija-kokoniecznywarunekprzetrwania.E.powstajejakorodzajrozs¡dnejumowy.Pierwszympostulatemteje.jestutworzeniepa«stwajakoinstytucji,którawy-kalkulowanymprzezrozum„naturalnym”normom(lawofnature)nadaposta¢prawaizagwarantujejegoprzestrzeganietak,abyłamaniegookazałosi¦dlaprzest¦pcyniekorzystne.E.stajesi¦wtensposóbtechnologi¡»yciazbiorowe-gowpa«stwie,okre±laj¡c¡reguływspółdziałania,którymjednostkawinnasi¦bezwzgl¦dniepodporz¡dkowa¢(heteronomizm),chocia»czynitoostateczniewswymwłasnyminteresie(eudajmonizm,utylitaryzm).Uniaheteronomizmuzeudajmonizmemstanowicech¦e.Hobbesa,poci¡-gaj¡c¡wieluetykówipolitykówa»poczasywspółczesne.Wprawdzie±cisłezespolenie„prawanatury”,jakoprawarozumu,zprawempa«stwowym(poli-tycznym)ulegnieuwieluautorównowo»ytnychrozlu¹nieniu,jednakpodkre-etyka4PEF—©CopyrightbyPolskieTowarzystwoTomaszazAkwinu±loneprzezHobbesapowi¡zaniee.zteori¡społecze«stwa,pa«stwaiprawa,poło»enieakcentunazewn¦trznezachowaniesi¦człowieka(jegoskuteczno±¢)orazoddzieleniee.odteologii,nawetnaturalnej(heteronomizmetyczny,pozy-tywizmetyczny)staniesi¦rysemznamionuj¡cyme.nowo»ytn¡,zwł.za±tzw.e.szkołyprawanatury(H.Grotius,S.Puendorf,Ch.Wol).Wreakcjinaantropologi¦Hobbesa,któraredukowała»ycieczłowiekadofunkcjiinstynktusamozachowawczego,przyznaj¡crozumowiludzkiemujedy-niesłu»ebn¡wobecniegofunkcj¦,orazwodpowiedzinajegodedukcjonistyczn¡iheteronomiczn¡e.powstałwAngliikierunek,opieraj¡cye.nawewn¦trznejwładzypodmiotu,czylitzw.intuicjimoralnej.Intuicjonizmuznawałsamorzutn¡harmoni¦pomi¦dzyd¡»eniemjednostkidozaspokojeniawłasnychpotrzebami-ło±ci¡bli¹niego(altruizmplato«skiejszkoływCambridge—H.More,R.Cu-dworthorazpó¹niejszaszkoła„zmysłumoralnego”—H.Shaftesbury,F.Hut-cheson,D.Hume).Humewszedłdohistoriimetaetykitak»eprzeztwierdzenie,zw.potem„gilotyn¡Hume’a”,wgktóregoe.niemo»na,zracjilogiczno-formalnych,oprze¢nafilozofiiczłowiekaimetafizyce(zprzesłaneknienormatywnychniemo»nawywie±¢wnioskównormatywnych).TeoriaI.Kantajestzjednejstronyprób¡przełamaniaeudajmonizmu(wobroniebezwarunkowo±cipowinno±cimoralnejibezinteresowno±cidobramoralnego)iheteronomizmu(wobroniewolno±cipodmiotudziałaniamoral-nego,czyliautonomii),zdrugiejza±prób¡powi¡zaniae.opartejnawewn¦trznejautonomiipodmiotuze.szkołyprawanatury.Wramache.ogólnej(Sittenleh-re)Kantwyró»niae.wła±ciw¡(Tugendlehre)inauk¦oprawie(Rechtslehre).Naukaoprawiebadajedynielegalno±¢zachowa«,niewnikaj¡cwichmotywy,natomiaste.wła±ciwazaprzedmiotmadziałania,którychwewn¦trzn¡zasad¡jestsamostanowienieistotyrozumnejopartena„fakcieczystegorozumuprak-tycznego”(imperatywkategoryczny),którywył¡czaskłonno±cinaturalne,wy-st¦puj¡cewroliracjidziałaniamoralnego(autonomizm).Niebezpiecze«stwuprzerodzeniasi¦wolno±ciwsamowol¦napłaszczy¹niemoralnegodziałaniaKantusiłujezapobiecwprowadzaj¡cpostulat,nazwanyobecnie„zasad¡uni-wersalizacji”(„post¦pujwedługmaksymy,któr¡chciałby±uczyni¢reguł¡po-wszechnegoprawodawstwa”).Nietrudnowtympostulacieformalnymdostrzecprób¦uznaniagodno±ciosobyludzkiejijejprzedmiotowejstrukturybytowejzapodstaw¦wa»no±cinaczelnejzasadyetycznejorazzakryteriumdeterminuj¡cetre±¢ogólniewa»nychszczegółowychnormmoralnych.Kantowskidualizmwolno±ci(autonomii)iempirycznejnaturyczłowiekausiłowałprzezwyci¦»y¢G.W.Hegel.Ustaleniaetyczneznajduj¡si¦uniegowtlespekulatywnierozumianychdziejów,b¦d¡cychcało±ciowym(totalnym)procesemstawaniasi¦wolno±ciobiektywnej.Fragmentarycznymwyrazemtegoprocesujestformaetyczno±ci(Sittlichkeit),b¦d¡casposobemistnienia„społe-cze«stwaobywatelskiego”—rozumnejwspólnotysubiektywniewolnychpod-miotów.Prymatogólno±ciwrozwojuBytuka»ejednakznie±¢t¦form¦narzeczpa«stwa—najwy»szejpostaciduchaobiektywnegowdziejach(atymsamymobjawiajednostkompowinno±¢podporz¡dkowaniasi¦pa«stwu).Konstrukty-wizme.Heglaprowokowałdoprotestów.Jednychraziłidealizmstoj¡cyupod-stawtejkonstrukcji,innychniedowarto±ciowanieniepowtarzalno±cijednostkiludzkiejizło»eniejejwofierzenarzeczogólno±ci(pa«stwa).etyka5
etyka rodzial 13, III, IV, V ROK, SEMESTR II, ETYKA ZAWODU PSYCHOLOGA, opracowania
ETYKA ZAWODU PSYCHOLOGA - ROZDZIAŁ 13FORMUŁOWANIE ORZECZEŃ I OPINII PSYCHOLOGICZNYCH.• Diagnoza może przyjąć formę pisemnej opinii, ekspertyzy lub raportu.• Celem opinii jest odpowiedź na pytanie stawiane przez zleceniodawcę, którym może być sam ...
etap pisemny, Farmacja
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe – czerwiec 2008Etap pisemny Część IZadanie 1Lek apteczny (oficynalny), to lek sporządzonyA. na podstawie receptariuszaB. na podstawie recepty lekarskiejC. na podstawie przepisów w farmakopei D. według ...
et-wyk4, UE Katowice FiR, etyka
1(..."'"...~./.)\:( 11/~.(;l:--:. .'"(J~,r 'li liLtt,"..;, "r~.....t.l..l'"~..,e ,,,",I~'JLc" ",-,,, ",I(,"'"--"'l,)'I.1..E.,o...ICCv",<04,''';:1'I: >d >',~ .N.J. ~~.t 4- A),.~.;./,.('"<> ~'J..c}J-,..f '.,.. ...
etyka szatan, Studia, SEMESTR 1, ETYKA ĆW
//-->1)Etyka - zespół norm i ocen moralnych charakterystyczny dla danej zbiorowości społecznej2) filozoficzna nauka o moralności, zajmująca się wyjaśnianiem i ustalaniem takich kategorii jak dobroi zło, odpowiedzialnośd, sumienie, powinnośd. Dzieli ...
etnolog, 4 najlepsze z chomika misdescargas
//-->SPIS TRESCIMłodzi architekci polskiej wsi...............................................................................................................................3załącznik ...