face.noir.1.solucja, Face Noir
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
KLAWISZE - UŁATWIENIA I UTRUDNIENIA ROZGRYWKI
➢
F1
– wyświetla aktywne punkty planszy.
➢
ESC
– wyjście do głównego menu.
➢
LPM
– ruch, działanie, także zatwierdzenie działania wybranego PPM.
PPM
– wybór
typu działania, np. oglądanie/ komentowanie obiektu, wzięcie/ manipulowanie przed-
miotami, rozmowa.
➢
SPACJA/ ŚRODKOWY PRZYCISK MYSZY
– tylko po wyborze trybu „Detektyw
3D” w ustawieniach menu głównego; umożliwia oglądanie w zbliżeniu przedmiotów z
inwentarza, ale wyłącza ruchomy ekwipunek pod górną krawędzią ekranu.
➢
POMIŃ
– przycisk w prawym dolnym rogu ekranu, tylko w zadaniach wymagających
użycia wytrychów.
➢
Rzadko trafiają się sytuacje, gdy
program cofa gracza do wcześniejszego etapu roz-
grywki
, na przykład bohater zostaje złapany. W takich przypadkach zaczynamy naj-
częściej od momentu tuż przed feralnym zdarzeniem i robienie zapisów nie jest ko-
nieczne. Wyjątek to scena w porcie, gdy bohater skrada się za plecami policjantów - tu
warto sejwować po każdym postępie. Druga ze skradanek (w muzeum) jest dosyć pro-
sta.
OPIS PRZEJŚCIA
Akcja gry toczy się w latach trzydziestych XX wieku w Nowym Jorku. Wcielasz się w postać Jacka
Del Nero, prywatnego detektywa włoskiego pochodzenia, który zostaje wynajęty przez Harveya
Webbera do skompromitowania jego pasierbicy. Detektyw udaje się do Harlemu, gdzie ostatnio
widziano Susan Webber.
CZĘŚĆ 1. HOTEL HEAVENÓW
Na ulicy przed hotelem:
1. Obejrzyj
plakat
(na ścianie teatru „Athena”). Obiekt nie trafi do ekwipunku, ale
zdobędziesz informację na temat pasji Susan, którą interesuje aktorka Vivian Leight.
2. Wejdź do hotelu – drzwi pod neonem „Last Heaven”.
W hotelu porozmawiaj z właścicielem (czyta gazetę w recepcji):
•
Przedstaw się jako prywatny detektyw. Początkowo nie uzyskasz przydatnych infor-
macji, więc zakończ rozmowę („Nieważne”).
•
Po sugestii bohatera wyjmij z ekwipunku pieniądze i daj je Heavenowi. Uzyskasz
wskazówkę dotycząca hotelowych gości – najczęściej podają fałszywe nazwiska.
•
Jeszcze raz zainicjuj rozmowę. Wybierz opcję „Mam pytanie”. Na ekranie łączenia in-
formacji kliknij LPM
„Pasja Susan”
oraz
„Hotelowi goście”
. Dowiesz się, że w pokoju
313 mieszka ktoś, kto odpowiada rysopisowi panny Webber.
Zakończ rozmowę. Schodami (przy prawej krawędzi ekranu) wejdź na piętro hotelu.
Na piętrze „Last Heaven”:
1. Podsłuchaj rozmowę w pokoju 313 (na drzwiach pokoju PPM wybierz ikonę ucha i
kliknij LPM).
2. Odszukaj panel termostatu (pośrodku długości korytarza, tuż nad podłogą). Na panelu
wybierz PPM ikonę trybików i kliknij LPM.
W zbliżeniu panelu termostatu:
•
Połóż kursor ręki na drzwiczkach. Wciśnij LPM, a PPM bardzo szybko klikaj póty,
póki drzwiczki nie odskoczą.
•
Gdy zamek puści, chwyć drzwiczki LPM i pociągnij.
•
Pokrętło pod oznaczeniem
„313” przestaw na „max”
. Teraz w pokoju Susan zrobi się
duszno.
Opuść budynek. Na ulicy wejdź w zaułek między „Last Heaven” a teatrem „Athena”. Trafisz
na tyły hotelu i, jeśli termostat został podkręcony, usłyszysz przez okno Susan narzekającą na
temperaturę w pokoju.
Na kracie zamykającej wstęp na hotelowe podwórko użyj wytrychów z ekwipunku.
W zbliżeniu:
•
LPM chwyć wytrych i przesuwaj zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Gdy usłyszysz
szczęk zapadki, puść wytrych.
•
Znów chwyć wytrych LPM i przesuwaj w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek
zegara, póki nie kliknie druga zapadka. Puść wytrych.
•
Po raz trzeci chwyć wytrych, ale przesuwaj go zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Szczęknięcie trzeciej zapadki oznacza otwarcie zamka.
•
Ten zamek ma trzy zapadki. Jeśli którąś przeoczysz, Del Nero powie, że zamek się zre-
setował i trzeba zacząć od początku.
•
Zadanie
można pominąć
– klawisz w prawym dolnym rogu ekranu.
Wejdź w głąb hotelowego podwórka:
1. Z ziemi w załomie ścian podnieś
metalowy pręt
.
2. Pręta z ekwipunku użyj na kratce kanalizacyjnej w pobliżu wejścia na podwórko.
3. Obejrzyj śmietnik przy prawej krawędzi ekranu – detektyw stwierdzi, że można go
przesuwać. Na śmietniku PPM wybierz ikonę trybików i kliknij LPM.
Gdy ruchomy śmietnik zatrzyma się na rurce osadzonej w kratce kanalizacyjnej, kliknij go
PPM, wybierz ikonę trybików i zatwierdź LPM – detektyw wdrapie się na platformę naprze-
ciwko oświetlonego okna pokoju Susan.
Na platformie wyjmij z ekwipunku aparat fotograficzny. Użyj go na oknie pokoju Susan - po-
jawi się plansza ze sceną wewnątrz pomieszczenia. Najedź celownikiem aparatu na twarze Su-
san i Howarda. Gdy para będzie się całować, kliknij LPM – Del Nero zrobi kompromitujące
zdjęcie.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]