explozje,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Użytkownik:Hasło :bcdefgZapamię t ać?ZalogujN O W OŚ C IA R T Y K UŁ YFORUMTUTORIALEGALERIAKONKURSYREDAKCJAPOLSKA ANIMACJALINKITutoriale - EksplozjeTen tutorial pochodzi ze starej bazy tutoriali Max3D.pl. Może się zdarzyć,żewyświetla się on nieprawidłowo, może zawierać błędny opis, niedziałający link.W takim przypadku prosimy o kontakt.SPECJALNE EFEKTY (EXPLOZJA) by Stefan DidakPoniżej znajdują sięfragmenty 100 klatkowej animacji którą będziesz mógł wykonać poprzebrnięciu przez ton małećwiczenie.Każdaklatka zaprezentowana ponięej jest co piątą klatką całej animacji.Więc jak zaczniemy wysadzać te rzeczy?Więc, na początek odpalmy 3D Studio MAX. To będzie pierwszy krok do zrobienia, i do tego bardzo dobry. Użyjemy standardowych ustawień MAX, i stworzymy małą 100 klatkową eksplozję. Toćwiczeniewymaga podstawowej wiedzy na temat MAXa i jego działania.1. Tworzenie pierwszego emitera cząsteczekPierwszą rzeczą którą musimy zrobić jest stworzenie 6 emiterów cząsteczek. Ponieważ standardowo mamy dostępne tylko planarne emiterypotrzebujemy 6 ich sztuk na stworzenie iluzji sferycznej eksplozji.Z panelu CREATE wybierz "Particle Systems" i kliknij na SPRAY. Stwórz emiter cząsteczek w którymkolwiek oknie widokowym i upewnij się żeemiter jest kwadratowy (w tymćwiczeniuzostał użyty emiter o wymiarach 20 x 20 jednostek). Pomóc może włączenie "grid snap" i "angle snap".Kiedy już umieścisz emiter przejdź do panelu MODIFY i zaznacz emiter który właśnie stworzyłeś.W ten sposóbuzyskasz dostęp doparametrów emitera.2. Ustawianie koloru emiteraW górnej częścipanelu widnieje nazwa emitera i kolorowy kwadrat oznaczający kolor cząsteczek. Ponieważ w tymćwiczeniunie będziemyużywać żadnego cieniowania ani materiału powinieneś zmienić kolor cząsteczek przez zmianę koloru obiektu. Kliknij na kolorowym kwadracie iwybierz kolor. Gorące i jasne kolory będą działać najlepiej. Teraz ustaw kolor na jasno czerwony.3. Parametry emiteraW panelu MODIFY zobaczysz parametry które będziemy zmieniać. Wymienię wartości parametrów które będą użyte w tymćwiczeniu.Viewport Count : 500Ilość cząsteczek które będą wyświetlone w oknach widokowych. Powyższa wartość jest wystarczająca, ale jeśli pracujesz na słabym sprzęciepowinieneś użyć niższych wartości, takich jak 250 lub mniejszych.Render Count : 2500Ilość cząsteczek które będą wygenerowane podczas procesu renderingu. Im większą wartość tu wpiszesz, tym gęstsza będzie eksplozja.Biorąc pod uwagę wielkość emitera i celćwiczenia2500 będzie dobrym rozwiązaniem.Drop Size : 5Wielkość cząsteczek. Upewnij się typ cząsteczek to drop. Metoda renderingu - tetrahedron.Speed : 10Prędkość o wartości 10 powinna dać ładną eksplozję. Wpisz większą wartość aby otrzymać szybszą eksplozję i niższą dla wolniejszej.Variation : 15Parametr wariacje jest bardzo ważny. Planarny emiter będzie emitował cząsteczki prostopadle do kierunku emitera a my potrzebujemy bardziejrozproszonej eksplozji. Zmieniając tą wartość dodajemy losowość do cząsteczek co spowoduje ich rozproszenie. Wartość 15 jest dobra dlatego przykładu. Jeśli przesuniesz suwak klatek i zwiększysz lub zmniejszysz ten parametr zobaczysz dokładnie jak on działa.Start: 0 and Life : 100Ponieważ chcemyżebyanimacja eksplozji trwała przez 100 klatek, start powinien rozpocząć się w klatce 0 a zakończyć w klatce 100.Birth Rate : 1250Tępo narodzin jest bardzo ważnym parametrem. Ponieważ chcemyżebycząsteczki wybuchły wśrodkowympunkcie tworząc jedną wielką eksplozję musimy zużyć je wszystkie w jednej serii a następnie szybko wysłać je do nieskończoności. Ilość cząsteczek została ustawiona2500, więc tępo narodzin powinno być ustawione na 1250. (To da bardziej naturalny efekt eksplozji i stworzy jej główne czoło.)4. Ustawienia kanału obiektu - G-BufferWybierz emiter cząsteczek, i przywołaj okno z jego własnościami, i ustaw G-Buffer Object Channel na 1. Dlaczego trzeba było to zrobić wyjaśnię w dalszej częścićwiczenia.5. Tworzenie formy eksplozjiMasz teraz stworzony swój pierwszy czerwony emiter cząsteczek z odpowiednimi ustawieniami parametrów. Czas stworzyć faktyczny kształteksplozji wykorzystując pierwszy emiter jako szablon. W zależności od pozycji i położenia twojego pierwszego emitera, upewnij się że maszwybrane przesunięcie względem osi Y.Żebyułatwić przesunięcie emitera ustaw suwak klatek między klatką 10 a 20.Teraz jesteś gotowy na rozpoczęcie obracania i kopiowanie szablonu emitera. Włącz angle snapżebyuczynić swojeżycietrochę łatwiejszym ikliknij na transformacji select and rotate. Obróćemiter o 180 stopni względem osi X lub Zżebystworzyć lustrzaną kopię której strumień cząsteczek skierowany będzie do dołu względem osi Y. Przytrzymaj SHIFTżebysklonować emiter.Wybierz którykolwiek z dwóch emiterów i powtórz ten obrót, jednak tym razem obróć sprayw odwrotną stronę niż poprzednio (względem osi Y).To jest twój trzeci emiter. Przejdź dopanela MODIFY, jeśli jeszcze nie jest aktywny, i zmień parametry trzeciego emitera który stworzyłeś.zmień render count i birth rate na 1200. Tak jest, oba. Jak widzisz, zmieniliśmy odrobinę eksplozję żeby cząsteczki otoczyły pierwsze dwaczerwone emitery. Teraz zmień kolor trzeciego emitera na jakiś inny kolor.Żółtybędzie odpowiedni.Obróć iskopiuj trzeci emiter o 180 stopni względem osi Zżeby znów stworzyć lustrzaną kopię.właśnie stworzyłeś swój czwarty emiter. W tym momencie powinieneś mieć dwa czerwone emitery cząsteczek i dważółte.Wybierz trzeci lub czwarty emiter i obróć i skopiuj go jeszcze raz, tym razem z dodatnim współczynnikiem X. Zmień kolor tego emietra nazielony. Et Voila, piąty emiter jest stworzony. Wybierz piąty emiter i stwórz kolejną lustrzaną kopię obracając go o 180 stopni. Zmień jego kolorna niebieski.6. Na miejsca, Gotowi, Glow!Teraz możesz wyrenderować scenę, dodać kamerę, oświetlenie, co tylko chcesz. Ale jeśli chcesz sprawić żeby eksplozja wyglądała naprawdę dobrze, musisz wykonać jeszcze jedną rzecz. Na razie będzie dobrze jeśli dopasujesz efekt do okna perspective. Obracaj, zbliżaj i przesuwajokno dopóki niebędziesz zadowolony z widoku.Przywołaj Video Post i wybierz ADD SCENE EVENT. W następnym oknie zmień widok na perspective a klatki start i end na 0 i 100. Na liściezobaczysz terazżescene event jest reprezentowane przez niebieski imbryk. Wybierz i podświetl to "zdarzenie" i kliknij na ADD IMAGEFILTER EVENT.Filtr który musiszwybrać to GLOW. Upewnij się że początkowa i końcowa klatka są ustawione na 0 i 100. Teraz jesteś gotowy do ustawieniaparametrów. Ustawe glow control source naObject Channel i upewnij się że Object Channel jest ustawiony na 1. Jak pamiętasz poprzednioustawialiśmy Object Channel dla emitera. Kontrolny kolor powinien byćustawiony na "material" (kolor który przypisaliśmyemiterą). Wielkośćefektu jest bardzo istotna ponieważ definiuje gęstość poświaty eksplozji. Dla naszegoćwiczeniaużyjemy glow size 15.7. Gotowy do renderingu.Wykonałeś toćwiczeniei jesteś gotowy na wyrenderowanie animacji, jednak musisz pamiętać żeby zrobić to z VIdeo Posta. Miłej zabawypodczas wysadzania.Tłumaczenie:ŁukaszSzymaniakKanały RSSNowościOstatnie PostyPartnerzyTwoje WiadomościTW (poczekalnia)RedakcjaKontaktReklamaMobileDodatkidel.icio.usButikCopyright© 1999-2008 Max3D.pl. All rights reserved l design by Max3d Team, php&js scripts by kajda.com (svn build 0.349) l Politykaprywatności l Regulamin
[ Pobierz całość w formacie PDF ]