EXCELćwiczenia-Funkcje statystyczne, Informatyka

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
3.
Ę
WICZENIA Z WYKORZYSTANIEM PROGRAMU EXCEL
Ę
wiczenie 3.14
Cel:
Poznanie podstawowych funkcji statystycznych
Polecenie:
Dla czterech szeregów liczbowych nale
Ň
y wyznaczy
ę
takie funkcje statystyczne jak:
sum
ħ
,
Ļ
redni
Ģ
, ilo
Ļę
liczb w szeregu, warto
Ļę
maksymaln
Ģ
, warto
Ļę
minimaln
Ģ
oraz median
ħ
.
1. W nowym skoroszycie, w arkuszu 1 w komórkach od B3:E3 wprowadzi
ę
odpowiednio
etykiety: Szereg 1; Szereg 2; Szereg 3 oraz Szereg 4
2. Ka
Ň
dy szereg wypełni
ę
liczbami wł
Ģ
cznie z komórkami B13:E13. W szeregu 3 i 4 nie
wszystkie komórki zawieraj
Ģ
dane
3. W komórkach A15:A21 wprowadzi
ę
odpowiednio etykiety: Funkcje; Suma;
ĺ
rednia, Ile
liczb, Max, Min, Mediana
4. W komórce B16 wprowadzi
ę
funkcj
ħ
, która (po skopiowaniu do komórek C16:E16)
pozwoli policzy
ę
sumy liczb dla ka
Ň
dego szeregu
5. W komórce B17 wprowadzi
ę
funkcj
ħ
, która (po skopiowaniu do komórek C17:E17)
pozwoli policzy
ę
Ļ
redni
Ģ
liczb dla ka
Ň
dego szeregu
6. W komórce B18 wprowadzi
ę
funkcj
ħ
, która (po skopiowaniu do komórek C18:E18)
pozwoli policzy
ę
ilo
Ļę
liczb w ka
Ň
dym szeregu
7. W komórce B19 wprowadzi
ę
funkcj
ħ
, która (po skopiowaniu do komórek C19:E19)
pozwoli ustali
ę
warto
Ļę
maksymaln
Ģ
w ka
Ň
dym szeregu
8. W komórce B20 wprowadzi
ę
funkcj
ħ
, która (po skopiowaniu do komórek C20:E20)
pozwoli ustali
ę
warto
Ļę
minimaln
Ģ
dla ka
Ň
dego szeregu
9. W komórce B21 wprowadzi
ę
funkcj
ħ
, która (po skopiowaniu do komórek C21:E21)
pozwoli policzy
ę
median
ħ
dla ka
Ň
dego szeregu
10. Arkusz 1 nazwa
ę
F. stat. 1
11. Zapisa
ę
w pliku Funkcje statystyczne
Ę
wiczenie 3.15
Cel:
Nabycie umiej
ħ
tno
Ļ
ci konstruowania szeregu rozdzielczego
Polecenie:
Na podstawie podanego szeregu szczegółowego nale
Ň
y zbudowa
ę
szereg rozdzielczy o
podanych przedziałach. Zadanie nale
Ň
y wykona
ę
na danych zawartych w
ę
wiczeniu 3.8. Jako
szereg szczegółowy przyj
Ģę
ilo
Ļę
punktów uzyskanych z egzaminu pisemnego przez
kandydatów, natomiast przedziały nale
Ň
y przyj
Ģę
zgodnie z kryteriami ocen tzn. 0-35; 35-45;
45-55; 55-60. Pozwoli to na ustalenie ilu kandydatów otrzymało ocen
ħ
niedostateczn
Ģ
,
dostateczn
Ģ
, dobr
Ģ
oraz bardzo dobr
Ģ
.
Ę
wiczenie nale
Ň
y wykona
ę
na dwa ró
Ň
ne sposoby. W
pierwszym wykorzysta
ę
funkcj
ħ
LICZ.JE
ņ
ELI, natomiast w drugim nale
Ň
y wykorzysta
ę
formuł
ħ
tablicow
Ģ
.
1. Z pliku Funkcje logiczne z arkusza Funkcja JE
ņ
ELI 3 skopiowa
ę
ilo
Ļę
punktów za
egzamin pisemny do pliku Funkcje statystyczne do arkusza 2 do zakresu A3:A22. Arkusz
2 nazwa
ę
F.stat. 2
2. W arkuszu tym w zakresie C4:G9 przygotowa
ę
tabel
ħ
do zbudowania szeregu
rozdzielczego, która mo
Ň
e wygl
Ģ
da
ę
nast
ħ
puj
Ģ
co:
Przedział LiczebnoĻę
sposób 1
LiczebnoĻę
sposób 2
0 - 35
35 - 45
45 - 55
55 -
60
Razem
Przy budowie przedziałów nale
Ň
y wykorzysta
ę
trzy kolumny C, D, E.
3. Do komórek F5:F8 wprowadzi
ę
funkcje, które pozwol
Ģ
policzy
ę
liczebno
Ļę
szeregu
szczegółowego sposobem pierwszym
4. Do komórki G5 wprowadzi
ę
funkcj
ħ
, która pozwoli policzy
ę
liczebno
Ļę
szeregu
szczegółowego sposobem drugim
Polecenie, zrealizowane na dyskietce, poprawnie funkcjonuje tylko w MS Excel.
5. W komórce F9 oraz w komórce G9 podsumowa
ę
liczebno
Ļ
ci
6. Zapisa
ę
w pliku Funkcje statystyczne
Ę
wiczenie 3.16
Cel:
Wykorzystanie funkcji ILE.NIEPUSTYCH
Polecenie:
Nale
Ň
y policzy
ę
Ļ
redni
Ģ
klasy IV A, szkoły
Ļ
redniej, do której ucz
ħ
szcza 30 uczniów.
ĺ
rednia dla ka
Ň
dego ucznia z poszczególnych przedmiotów została ju
Ň
wyliczona. Zadanie
nale
Ň
y wykona
ę
dwoma ró
Ň
nymi sposobami. Sposób pierwszy – wykorzysta
ę
funkcj
ħ
ĺ
REDNIA. Sposób drugi – wykorzysta
ę
funkcj
ħ
ILE.NIEPUSTYCH
1. W arkuszu 3 w pliku Funkcje statystyczne, w komórkach od A3:A32 wprowadzi
ę
30
Ļ
rednich ocen dla ka
Ň
dego ucznia
2. W komórce C5 i C6 wprowadzi
ę
odpowiedni etykiety:
ĺ
rednia arytmetyczna sposób 1
oraz
ĺ
rednia arytmetyczna sposób 2
3. Scali
ę
i wy
Ļ
rodkowa
ę
te etykiety odpowiednio mi
ħ
dzy komórkami C5:F5 oraz C6:F6
4. W komórce G5 policzy
ę
Ļ
redni
Ģ
pierwszym sposobem
5. W komórce G6 policzy
ę
Ļ
redni
Ģ
drugim sposobem
6. Arkusz 3 nazwa
ę
ĺ
rednia 1
7. Zapisa
ę
w pliku Funkcje statystyczne
Ę
wiczenie 3.17
Cel:
Nabycie umiej
ħ
tno
Ļ
ci obliczania
Ļ
redniej arytmetycznej
Polecenie:
Nale
Ň
y obliczy
ę
Ļ
rednie kieszonkowe studentów na wydziale X pewnej wy
Ň
szej uczelni.
ĺ
redni
Ģ
arytmetyczn
Ģ
nale
Ň
y ustali
ę
na podstawie poni
Ň
szej tabeli:
Kieszonkowe w zł
Liczba
studentów
120
- 140
26
140
- 160
32
160
- 180
36
180 - 200
12
200
- 220
21
220
- 240
25
240
- 260
37
260
- 280
40
280
- 300
39
300
- 320
49
320
- 340
67
340 - 360
22
360
- 380
11
380 - 400
21
1. W pliku Funkcje statystyczne nowy arkusz nazwa
ę
ĺ
rednia 2
2. Wprowadzi
ę
do tego arkusza tabel
ħ
od komórki B3
3. Obliczy
ę
Ļ
rednie kieszonkowe studentów
4. Zapisa
ę
w pliku Funkcje statystyczne
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • materaceopole.pev.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed