f-7458-2-jezyk angielski, gimnazjum - olimpiada języka angielskiego i niemieckiego, ...

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->KOD UCZNIAKONKURS JĘZYKA ANGIELSKIEGODLA UCZNIÓW GIMNAZJÓWI ETAP SZKOLNY22 października 2013Ważne informacje:1. Masz 60 minut na rozwiązanie wszystkich zadań.2. Pisz długopisem lub piórem, nie używaj ołówka ani korektora. Jeżeli się pomylisz,przekreśl błąd i napisz odpowiedź ponownie.3. Pisz czytelnie i zamieszczaj odpowiedzi w miejscu na to przeznaczonym. Pamiętaj, żezapisy w brudnopisie nie podlegają ocenie.Życzymy powodzenia!Maksymalna liczba punktówUzyskana liczba punktówPodpis osoby sprawdzającej40100%%Konkurs języka angielskiego. Etap szkolnyZadanie 1.Przeczytaj tekst. W pierwszej części zadania zdecyduj i zaznacz w tabeli znakiem X,które zdania (1-4) są prawdziwe (TRUE), a które fałszywe (FALSE). Następnieodpowiedz na pytania 5 i 6, zakreślając literę A, B albo C.TrampingTramping, or hiking, is a great way of getting out and relaxing in natural surroundings.It lets you explore the world in close-up, enabling you to see flora and fauna that is otherwiseoverlooked. And, once you have the basic equipment, such as comfortable shoes and awaterproof jacket, it is possible to go almost anywhere and at a minimal cost – both to youand to the environment.Getting out into the country is enjoyed by millions across the world. Tramping clubsorganising regular trips can be found in many towns, cities and universities. The clubssometimes even own a bus to transport club members to the trails.To spend the night trampers often use huts, which are located in wilderness areas,national parks and along backpacking and hiking routes. Amongst experienced trampers thereis a strong culture of looking after huts. The phrase "hut etiquette" encompasses looking afterany hut that is used and showing consideration for other hut users. Most huts on conservationestates are open to the public and the state of a hut depends on the care taken by those whouse it.Hiking is a highly enjoyable activity that creates a huge sense of achievement whenyou return, having reached the goals you set out to achieve. However, apart from all thepositive aspects of tramping, bear in mind that there are also a few dangers, so remember totake all necessary precautions to stay safe and sound.According to the text, tramping1.allows you to overlook plant and animal life.2.requires no specialist equipment.3.has a major impact on the environment.4.excludes hiking in national parks.TRUEFALSE5.“Hut etiquette” meansA.using huts responsibly.B.repairing any hut you encounter on your way.C.avoiding sleeping in huts when exploring wilderness areas.6.The author of this textA.tries to discourage readers from taking up tramping.B.encourages hikers to protect the environment.C.gives general information about a pastime activity.2Konkurs języka angielskiego. Etap szkolnyZadanie 2.Przeczytaj poniższy tekst. Do każdego akapitu (1-3) dopasuj właściwy nagłówek (A-D).Wpisz odpowiednią literę obok numeru każdego akapitu. Dwa nagłówki zostały podanedodatkowo i nie pasują do żadnego akapitu. Następnie odpowiedz na pytanie 4.Smart shoppingShopping can be a favourite pastime. As new autumn fashions attract us with bright coloursand trendy styles, how do we know what to choose and what we can afford? Since there’salways something to buy, here’s how to be a smart shopper!1. _____Never rush straight to the counter with the first cut-price item of clothing you saw in the store.Always try on clothes and take a moment to think about a small purchase. It’s also a goodidea to wait a day or two to think about more expensive purchase.2. _____Try net searching the names of your favourite stores with the words "discount" or "coupon"and don’t forget to print them and present them to the shop assistant when paying.3. _____Of course you want to wear the latest trends, but realistically some clothes should only beworn on the catwalks by thin models.The most valuable tool of a smart shopper is definitely common sense. People who savemoney and look great don’t buy the first things they see or everything they want. They buywhat looks great, comes at a reasonable price, and what they know they will get lots of useout of.A. Don't be a fashion victimB. Online shopping is always a good choiceC. Be aware of sales and bargainsD. Don’t be an impulsive shopperE. Always look for the latest fashion4. What does smart shopping mean?…………………………………………………………………….……..…………………………………………………………………………………………….……..…………………………………………………………………………………………….……..…………………………………………………………………………………………….……..…………………………………………………………………………………………….……..………………………3Konkurs języka angielskiego. Etap szkolnyZadanie 3.Przyporządkuj do każdej wypowiedzi (1-6) jedną z podanych reakcji (A-G). Jednareakcja podana została dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.1.Did you manage to pass your Biology exam?2.I can’t find my earring anywhere.3.How do you feel at your new school?4.Horrible weather, isn’t it?5.I’m afraid I won’t finish my project on time6.I’m taking my exam tomorrow.A.Yes, lovely weather for ducks.B.Some students want to be teacher’s pets.C.I’ll help you do it, come rain or shine.D.I’m sure you’ll pass with flying colours.E.Yes, I’m now on cloud nine.F.Ask your brother for help, he has eagle eyes.G.To be honest, a bit like a fish out of water.123456Zadanie 4.Uzupełnij poniższe wypowiedzi (1-2) wybierając spośród podanych możliwości. Zakreślliterę A, B albo C.1.Tom had to stop painting his uncle’s fence because of the bad weather soA.he cancelled his appointment.B.he called it a day and went home.C.he tried to do his best in this area.2.My best friend spends all afternoons watching films.A.She is a real couch potato!B.She will be as fit as a fiddle!C.She’s become a bookworm!4Konkurs języka angielskiego. Etap szkolnyZadanie 5.Przeczytaj poniższe opisy sytuacji. Do każdego z nich (1-2) dopasuj właściwą reakcję(A-C).1.Jesteś w restauracji. Jak pochwalisz zamówione danie?A.It reminds me of wet soil.B.It was a piece of cake.C.It was worth ordering.2.Niechcący wyjawiłeś sekret w obecności innych osób. Jak zareagujesz?A.Well, I spilled the beans again.B.I’m sorry, I’m as cool as a cucumber.C.I was the one who became tongue-tied.Zadanie 6.Przeczytaj zdania (1–5). Wykorzystując wyrazy podane drukowanymi literami,uzupełnij każde zdanie z luką, tak aby zachować sens zdania wyjściowego. Wymaganajest pełna poprawność ortograficzna i gramatyczna wpisywanych fragmentów zdań.Uwaga: nie zmieniaj formy podanych wyrazów. W każdą lukę możesz wpisaćmaksymalnie 5 wyrazów, wliczając w to wyraz już podany.1.It's the most amazing landmark I've ever seen.I …………………………………..………………….. amazing landmark.2.Roy started the company in 2005.SETNEVERThe company …………………………………..………………….. by Roy in 2005.3.You should stop doing extreme sports – they are not good for you.UPExtreme sports are not good for you – you should …………………………………………. .4.I can't wait to see him again.I'm …………………………………..………………….. him again5.Are these your suitcases, Mr Hopkins?Do these …………………………………..………………….., Mr Hopkins?BELONGFORWARD5 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • materaceopole.pev.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed