ex 1 I. food, metodyka
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Autor materiału:
Agnieszka Kocel
Food for Thought…
rodzaj ćwiczenia:
gra angażująca dryling i ruch
poziom:
podstawowy
wiek uczestników:
uczniowie klas I-III szkoły podstawowej
liczba uczestników:
dowolna
czas gry:
dowolny
główny cel gry:
nauka z uwzględnieniem drylingu i ruchu
opis ćwiczenia:
uczniowie powtarzają słownictwo związane z produktami
żywnościowymi i biorą udział w grze ruchowej
zakres leksykalno-gramatyczny:
słownictwo związane z artykułami
żywnościowymi (
apple
,
banana
,
cucumber
,
potato
,
cheese
,
ham
,
honey
,
jam
,
pear
,
tomato
,
bread
,
carrot
,
spaghetti
,
pizza
,
sandwich
,
soup
,
cake
)
– formy liczby pojedynczej
Do przeprowadzenia pierwszego ćwiczenia potrzebne będą karty z obrazkami przed-
stawiającymi różne produkty żywnościowe wraz z ich zapisem słownym umieszczonym
na odwrocie. Aby je wykonać, należy wyciąć załączone poniżej plansze, zgiąć je wzdłuż
wskazanej linii i skleić.
Pierwszy etap ćwiczenia to dryling, w trakcie którego nauczyciel pokazuje uczniom obrazki
i modeluje każde słowo. Uczniowie powtarzają dany wyraz, najpierw wspólnie, a później
pojedynczo, po czym nauczyciel odwraca kartę i jeszcze raz modeluje drylowane słowo,
tym razem zwracając uwagę dzieci na jego zapis. Gdy uczniowie opanują już wprowadzane
wyrazy, nauczyciel rozdaje im karty i prosi, aby umieściły je obrazkami do góry po całej
klasie (można użyć do tego Blu-tack). Następnie dzieci siadają na środku, a nauczyciel
wykrzykuje któreś z drylowanych wcześniej słów. Uczniowie muszą jak najszybciej wstać
i dobiec do obrazka przedstawiającego podany wyraz. Ostatni etap ćwiczenia polega
na takiej samej grze ruchowej, tylko tym razem nauczyciel prosi dzieci, by zmieniły
miejsce kart i odwróciły je zapisem słownym do góry. W ten sposób dzieci utrwalą sobie
nie tylko wymowę nowych wyrazów, ale również związek pomiędzy wymową, zapisem
a obrazem każdego słowa. Należy zauważyć, że powtarzane na tym etapie wyrazy należą
zarówno do grupy rzeczowników policzalnych, jak i niepoliczalnych, i te pierwsze podane
są tutaj tylko w liczbie pojedynczej. Na koniec można jeszcze raz przetestować uczniów,
wskazując po kolei każdy z obrazków i pytając, co przedstawia.
Photocopiable © Copyright by Wydawnictwo Szkolne PWN & Richmond Publishing
Autor materiału:
Agnieszka Kocel
----------------
banana
Photocopiable © Copyright by Wydawnictwo Szkolne PWN & Richmond Publishing
Autor materiału:
Agnieszka Kocel
----------------
ham
Photocopiable © Copyright by Wydawnictwo Szkolne PWN & Richmond Publishing
Autor materiału:
Agnieszka Kocel
----------------
cheese
Photocopiable © Copyright by Wydawnictwo Szkolne PWN & Richmond Publishing
Autor materiału:
Agnieszka Kocel
----------------
bread
Photocopiable © Copyright by Wydawnictwo Szkolne PWN & Richmond Publishing
[ Pobierz całość w formacie PDF ]