f-6527-2-niemiecki klucz er, gimnazjum - olimpiada języka angielskiego i niemieckiego, ...
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Konkurs języka niemieckiego – etap rejonowyMODEL ODPOWIEDZIZadanie 1.1.1. 1.2. 1.3. 1.4. 1.5.DHECGZadanie 2.2.1. 2.2. 2.3. 2.4. 2.5.RRFFRZadanie 3.3.1. 3.2. 3.3. 3.4. 3.5.CAGDBZadanie 4.4.1.4.2.4.3.4.4.4.5.Auf wenbist du stolz? / wartest du / willst den Eindruck machen?Wohinsollst / willst du das Bild / das Poster hängen?Worübersprichst du gern?Möchtest du / Willst duetwastrinken?-pytanie przez inwersjęUm wie viel Uhr / Wann… stehst du auf? / treffen wir uns?Zadanie 5.5.1deshalb.5.2.Wenn5.3.weshalb5.4.Entweder …oder5.5.Bevor5.6.zwar …,aberZadanie 6.6.1.Auf6.2.Zu6.3.durch6.4.vor6.5.in6.6.für6.7.überZadanie 7.7.1.ist7.2.hatte7.3.waren7.4.haben7.5.ist7.6.wird7.7.wäre1Zadanie 8.8.1.In der Schweiz / inÖsterreich.Zadanie 9.Wypowiedź pisemną ucznia oceniamy osobno za zawartość treściową (4 pkt), zakres uŜytychśrodków językowych (2 pkt) i poprawność językową (2 pkt)Kryteria oceniania:8.2.Steffi Graf..TREŚĆ4 punkty (po 1p za kaŜdą część polecenia –„kropkę”)Za kaŜdącałkowicie rozwiniętączęśćpolecenia przyznajemy jeden punkt. Nieuwzględnienie któregokolwiek elementusprawia, Ŝe nie przyznajemy punktu. Nieprzyznajemy punktów połówkowych.ZAKRES SRODKOW JEZYKOWYCH2 punktyW wypowiedzi wykorzystane jest słownictwoi struktury swoiste dla danego tematu,umoŜliwiające precyzyjną realizacjępolecenia. Rzadko uŜywane są środkijęzykowe o wysokim stopniu pospolitości,W wypowiedzi uŜyte są głównie środkijęzykowe o wysokim stopniu pospolitości, aleumoŜliwiające realizację poleceniaW wypowiedzi uŜyte są wyłącznie środkijęzykowe o wysokim stopniu pospolitości,czasami utrudniające realizację polecenia.POPRAWNOŚĆ JĘZYKOWA1 punkt0 punktów2 punkty1 punktDrobne błędy leksykalne, gramatyczne lubortograficzne niezakłócające komunikacji.Dość liczne błędy leksykalne, gramatycznelub ortograficzne niezakłócającekomunikacji.Liczne błędy leksykalne, gramatyczne lubortograficzne zakłócające komunikację.0 punktówTreść maila – przykładowa realizacja i komentarz:1 zaproponuj wycieczkę klasową do znanego miasta w jednym z krajówniemieckojęzycznych (DACHL):- Ich schlage vor nach Berlin zu fahren.2- Wir können mit unserer Klasse nach Berlin fahren.- Es wäre super, wenn wir nach Berlin fahren.Uczeń podaje konkretną nazwę miasta z wybranego kraju DACHL.2 uzasadnij swój wybór(przynajmniej 3 argumenty) –konkretne argumenty:- Es ist nicht weit.- Berlin ist sehr schön.- Ich war noch nie dort.- Ich möchte das Olympia Stadion sehen.…Konkretny argument, nawet taki, Ŝe ktoś w końcu chce coś zobaczyć – tę informacjęuczeń moŜe powtórzyć przy okazji programu kulturalnego.3 podaj termin:- im Mai- in zwei Monaten- vom 2. bis zum 6. Juni- nach den Osterferien…Miesiąc, data lub odniesienie w czasieczas trwania wycieczki:- Für drei Tage- Wir können dort eine Woche verbringen.Konkretny przedział czasowy.Uwaga: Jeśli uczeń poda dokładne daty, wówczas zaliczamy to jako podanie terminui przedziału czasowegośrodek transportu:mit dem Bus / Zug / Flugzeug…Konkretny środek transportu, jakim uczniowie dotrą na miejsce.4 przedstaw program kulturalny(przynajmniej 3 punkty)- das Pergamonmuseum besuchen- das Olympiastadion sehen- das Brandenburger Tor sehen- in den Zoo gehen- die Stadt besichtigen- einen Stadtbummel machen… uznajemy wszystko, co wiąŜe się z kulturalnym spędzaniem czasu w duŜymmieście.Uwaga: Nie uwzględniamy punktów programu typu jedzenie posiłków, godzinywstawania i chodzenia spać. To naleŜy do rozkładu dnia, a nie programukulturalnego.3
[ Pobierz całość w formacie PDF ]