f-5869-2-program rewalidacji wzor, oligo różne
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Załącznik nr. 1 do Indywidualnego Programu Edukacyjno - TerapeutycznegoProgram rewalidacji……………………………………….klasa ……. w …………………… na okres………………….Na podstawiediagnozy funkcjonalnej ucznia opracowanej w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznymorzeczenianr. ………………….o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez ……z dnia ……………. r. uczeń………………….otrzymał zalecenie kształcenia specjalnego oraz uczęszczania na zajęcia rewalidacji indywidualnej. Zgodnie z zaleceniami w/w poradniopracowano indywidualny program rewalidacji.INFORMACJE WSTĘPNE● Diagnoza:Diagnozę można zawrzeć w pierwszym punkcie tabeli odnosząc się do poszczególnych sfer rozwojowych● Zalecenia Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w zakresie rewalidacji indywidualnej(niektórzy dyrektorzy wymagali od osób prowadzącychzajęcia rewalidacyjne, aby dokument zawierał zalecenia ppp)● Cel główny zajęć rewalidacyjnych: (sąto przykładowe cele, wybrane propozycje)-------usprawnianie zaburzonych funkcjiusprawnianie funkcjonowania w zakresie …………….rozwijanie umiejętności w zakresie……………………kształtowanie samodzielności/ umiejętności w zakresie czynności samoobsługowychkształtowanie poprawnych norm i postaw społecznych/ komunikacjiwdrażanie do budowania pozytywnych relacjiwyrabianie samodzielności……………………………………………………………………………………………….Podpisy osób realizujących program……………………………………………………………………………………………… Podpisy rodziców akceptujących realizację programu● Organizacja zajęć:Zajęcia będą prowadzone dwa razy w tygodniu w ramach zajęć rewalidacyjnych. Czas trwania jednego zajęcia 60 min.W czasie trwania zajęć nauczyciel podkreśla mocne strony ucznia, stara się nawiązać z nim jak najlepszy kontakt, zachęca do pracy oraz pomaga pokonaćtrudności.Zapis poszczególnych zajęć rewalidacyjnych będzie prowadzony w oddzielnym dzienniku do tego typu zajęć.Indywidualny programTRUDNOŚCI UCZNIA WPOSZCZEGÓLNYCH SFERACHWYNIKAJĄCE Z OCENY POZIOMUFUNKCJONOWANIACELE OGÓLNE iSZCZEGÓŁOWECele terapeutyczneDZIAŁANIA/ ĆWICZENIAUWAGI DOREALIZACJIOsoby realizujące, środki dorealizacji, materiałyPercepcja wzrokowaPercepcja słuchowaPamięćUwagaMotoryka małaMotoryka duża……………………………………………………………………………………………….Podpisy osób realizujących program……………………………………………………………………………………………… Podpisy rodziców akceptujących realizację programuMyślenieKompetencje społeczneInne sfery wynikające zdiagnozyUwagi:Przedstawiony program zajęć rewalidacyjnych będzie modyfikowany i uzupełniany w zależności od sytuacji i potrzeb, z równoczesnym uwzględnianiem postępówczynionych przez ucznia. Ćwiczenia/działania umieszczone w programie są przykładowymi rodzajami oddziaływań usprawniających poszczególne funkcje i mogą być onezamieniane, wzbogacane lub pomijane w zależności od potrzeb.W przypadku wcześniejszego opanowania danych umiejętności przez ucznia możliwe będzie wprowadzanie nowych zadań w procesie rewalidacyjnym. Należy dokonaćwówczas oceny efektywności podejmowanych działań, zapisać wnioski i wprowadzić modyfikacje/zalecenia do dalszej pracy.……………………………………………………………………………………………….Podpisy osób realizujących program……………………………………………………………………………………………… Podpisy rodziców akceptujących realizację programu
[ Pobierz całość w formacie PDF ]