excel-2007-pl.-cwiczenia-praktyczne pełna wersja, PDF-Y (FULL)

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Excel 2007 PL.
SPIS TREœCI
Æwiczenia praktyczne
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Krzysztof Mas³owski
ISBN: 83-246-0841-9
Format: A5, stron: 176
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Excel 2007 to najnowsza wersja popularnego programu Microsoftu do zarz¹dzania
arkuszami kalkulacyjnymi. Wœród dostêpnych nowoœci warto zwróciæ uwagê na
przebudowany interfejs, który pozwoli Ci szybciej uzyskaæ dostêp do potrzebnych
funkcji, dodatkowo zapewnia wiêcej miejsca do wykonywania zadañ oraz dzia³a
bardziej wydajnie ni¿ ten ze starszych wersji programu. Ponadto Excel 2007 umo¿liwia
tworzenie efektownych wykresów, przeprowadzanie wszechstronnych analiz i wspó³pracê
wielu osób nad tymi samymi dokumentami. Excel 2007 udostêpnia tak¿e wiele innych
funkcji, które pozwol¹ Ci jeszcze sprawniej zarz¹dzaæ danymi.
Dziêki ksi¹¿ce „Excel 2007 PL. Æwiczenia praktyczne” szybko postawisz pierwsze
kroki w œwiecie arkuszy kalkulacyjnych. Poznasz interfejs Excela, nauczysz siê tworzyæ
skoroszyty, poruszaæ siê po arkuszach i wpisywaæ dane do komórek. Dowiesz siê,
jak zaznaczaæ zakresy, wpisywaæ w nie informacje, a tak¿e na ró¿ne sposoby edytowaæ
i formatowaæ zawartoœæ arkusza. Zaczniesz stosowaæ przydatne formu³y i funkcje oraz
nauczysz siê tworzyæ przejrzyste wykresy. Zobaczysz te¿, jak wydrukowaæ
przygotowany dokument.
Korzystanie ze wst¹¿ki i innych elementów interfejsu
Poruszanie siê po arkuszach, skoroszytach i plikach
Wpisywanie informacji
Zaznaczanie i modyfikowanie zakresów
Modyfikowanie zawartoœci arkuszy
Formatowanie danych
U¿ywanie formu³ i funkcji
Podgl¹d i drukowanie dokumentów
Praktyczne æwiczenia sprawi¹, ¿e szybko nauczysz siê
korzystaæ z najwa¿niejszych narzêdzi programu Excel 2007
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOœCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Rozdział 1. Przygotowanie do pracy
7
Wprowadzenie
7
Tworzenie skoroszytów
7
Wstążka
13
Menu Opcje
16
Rozdział 2. Poruszanie się po arkuszu i wpisywanie informacji
do komórek
19
Wprowadzenie
19
Poruszanie się po arkuszu, liczba kolumn i wierszy
20
Wpisywanie tekstu i liczb do komórek arkusza
26
Wpisywanie formuł
34
Komentarze
37
Wartości logiczne i użycie prostej funkcji
40
Psikusy Excela
42
Dodatkowe informacje o poruszaniu się po arkuszu
45
Polecenia Cofnij i Wykonaj ponownie
48
Rozdział 3. Arkusz, skoroszyt i plik
51
Wprowadzenie
51
Arkusze to „kartki” w skoroszycie
52
Zapisywanie skoroszytów w plikach
61
Kończenie pracy i zamykanie okna
66
Otwieranie plików
68
Kopiowanie i przesuwanie arkuszy z pliku do pliku
70
 4
Excel 2007 PL • Ćwiczenia praktyczne
Rozdział 4. Zakresy
73
Wprowadzenie
73
Zaznaczanie zakresów
74
Wpisywanie danych do zaznaczonego zakresu
78
Rozdział 5. Edytowanie zawartości arkusza
81
Wprowadzenie
81
Czyszczenie komórki
81
Poprawianie zawartości komórki
85
Edytowanie komentarza
87
Wstawianie wierszy i kolumn
88
Usuwanie wierszy i kolumn
90
Wstawianie i usuwanie komórek
91
Kopiowanie za pomocą Schowka
94
Przesuwanie (przenoszenie) za pomocą Schowka
102
Kopiowanie i przesuwanie przez przeciąganie myszą
103
Rozdział 6. Formatowanie
107
Wprowadzenie
107
Zmiana czcionki i wyrównania
108
Tło, obramowania i kolor pisma
110
Automatyczne formatowanie tabel — style
113
Usuwanie formatowania
115
Data
116
Czas
122
Malarz formatów
124
Ukrywanie i odkrywanie wierszy i kolumn
126
Rozdział 7. Formuły i funkcje
129
Wprowadzenie
129
Sumowanie
129
Excel jest doskonałym kalkulatorem
139
Adresy względne, bezwzględne i mieszane
141
Przykłady użycia funkcji
145
Adresowanie trójwymiarowe
151
Rozdział 8. Wykresy
155
Wprowadzenie
155
Tworzenie wykresów
156
Zmienianie istniejącego wykresu
159
Wykresy są dynamicznie połączone z danymi
164
Spis treści
5
Rozdział 9. Oglądanie i drukowanie
165
Wprowadzenie
165
Oglądanie
165
Podgląd wydruku
170
Drukowanie
173
W rozdziale 2. nie wyszliśmy poza arkusz, czyli jedną wielką
tabelę liczącą 1 048 576 wierszy i 16 384 kolumny (w trybie
zgodności z Excelem 97 – 2003 odpowiednio: 65 536 wierszy
i 256 kolumn). Jeżeli nawet wszystkie dane i formuły możemy zmie-
ścić w jednym arkuszu, często warto zapisać je na kilku oddzielnych
arkuszach, „spiętych” razem w jeden skoroszyt. Na przykład wyniki
sprzedaży w poszczególnych miesiącach wygodniej zapisać w 12 od-
dzielnych arkuszach, co ułatwi wyszukiwanie informacji i wykonywa-
nie obliczeń.
Wszystkie dane wpisywane do komórek jednego lub wielu arkuszy
pozostają w pamięci operacyjnej, czyszczonej przy zamykaniu progra-
mu lub wyłączaniu komputera, więc jeśli przedtem nie zapiszemy sko-
roszytu w postaci pliku na dysku, utracimy dane. Stąd prosty wniosek,
że informacje, które będą potrzebne w przyszłości, trzeba trwale za-
pisać, a zapisujemy je w plikach na dysku twardym lub dyskietce.
Zatem spinając razem kilka arkuszy, tworzymy skoroszyt, a potem ten
skoroszyt pakujemy do koperty nazywanej plikiem i odkładamy na
półkę-folder w magazynie-dysku.
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • materaceopole.pev.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed