faac414instr, Instrukcje obsługi, automatyka

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
414 P
COMPACT
414 P
Napęd 414P jest siłownikiem elektromechanicznym do
bram skrzydłowych uchylnych, wprawiającym w ruch
skrzydło bramy za pomocą układu ślimakowego (śruba
obrotowa). Jest to napęd samoblokujący, który posiada
mechaniczną blokadę gdy silnik nie pracuje. Po
zautomatyzowaniu brama jest blokowana w każdej pozycji
zatrzymania i dlatego nie ma potrzeby stosowania
dodatkowych zamków.
WYMIARY INSTALACYJNE
1. OPIS I CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA
Tabela A, zalecane wymiary (w mm)
Podstawowe parametry techniczne
Model
414 P
(1) użyteczny skok śruby
(2) wymiar maksymalny
(3) wymiar minimalny
Zasilanie
230V ac 50Hz
24V dc
Pobór mocy
280W
70W
Pobór prądu
1,2A
3A
WYZNACZANIE WYMIARÓW INSTALACYJNYCH
ZASADY OGÓLNE
Gdy niejest możliwe uzyskanie wymiarów podanych w
tabeli A, można wyznaczyć inne wymiary w oparciu o
poniższe reguły:
- dla otwarcia skrzydła o 90°
A+B=C
- dla otwarcia skrzydła o kąt większy niż 90°
A+B<C
- zmniejszenie wymiarów
A
i
B
zwiększa prędkość
uchylania skrzydła. Zalecane jest przestrzeganie
obowiązujących norm.
- należy upewnić się, że różnica pomiędzy wymiarami
A
i
B
jest nie większa niż 4cm. Większa różnica powoduje
znaczne zmiany prędkości podczas otwierania i
zamykania
- z racji wymiarów siłownika, minimalny wymiar
Z
wynosi
45mm (rys.A)
W przypadku, gdy wymiary słupka bramy, lub położenie
zawiasów nie pozwala na osiągnięcie wymaganego
wymiaru
A
, konieczne jest wykonanie wycięcia w słupku
tak jak pokazano na rys. B
Silnik elektryczny
1400 obr/min
Zabezp. termiczne
140°C
-
Kondensator
rozruch.
8-10μF/400V
-
Max. siła ciągu
3500N
3000N
Skok roboczy śruby
300mm/400mm
Prędkość liniowa
śruby
1,6cm/sek
Temperatura pracy
od -20°C do +55°C
Ciężar siłownika
6,5kg
Stopień ochrony
IP 44
Częstotliwość pracy
20%
50%
Max. długość
skrzydła
3m (z zamkiem elektromagnetycznym 4m)
2. SCHEMAT STANDARDOWEJ INSTALACJI
1
3. INSTALACJA NAPĘDU
3.1 Kontrola wstępna
Dla zapewnienia prawidłowej pracy napędu, konstrukcja
bramy powinna spełniać nastepujące warunki:
● długość max. pojedynczego skrzydła = 3m dla
siłownika o skoku roboczym śruby 300mm (model 412)
● długość max. pojedynczego skrzydła = 4 dla siłownika
o skoku roboczym śruby 400mm (model 414)
● sztywna i solidna konstrukcja bramy
● zainstalowane odboje mechaniczne (ograniczniki
ruchu bramy) przy otwieraniu i zamykaniu
● zawiasy bramy dobrze zainstalowane i w dobrym
stanie
● zamek elektromagnetyczny dla skrzydeł dłuższych niż
3m (UWAGA ! Centrala 1RCU nie obsługuje zamka
elektromagnetycznego). Wszystkie poprawki konstrukcji
bramy należy wykonać przed zainstalowaniem siłowników.
Dobre wykonanie i dobry stan bramy mają decydujące
znaczenie dla poprawnej, niezawodnej i bezpiecznej
pracy systemu automatycznego.
3.2 Montaż siłowników
1) Zamontować przyłącze tylne do słupka wg wskazówek
z tabeli A, dopasowując jego długość jeżeli to konieczne.
UWAGA: przestrzegać podanych wymiarów dla
zapewnienia prawidłowej pracy napędu. W przypadku
słupków metalowych spawać przyłącze bezpośrednio do
słupka. W przypadku słupka murowanego zamocować
odpowiednio podstawę przyłącza do słupka (rys.3), a
nastepnie przyspawać przyłącze do podstawy.
2) Zamontować siłownik do przyłącza tylnego za pomocą
dołączonych śrub.
UWAGA: siłowniki dostarczane są w wersji prawo- i
lewostronnej. Sposób poprawnego montażu pokazany jest
na rys.3. Siłownik prawostronny jest montowany na
prawym skrzydle, patrząc od wnętrza posesji. Siłownik
lewostronny jest montowany na lewym skrzydle, patrząc
od wnętrza posesji.
7) Zamontować przyłącze przednie do wysuniętego
ramienia siłownika tak jak pokazano na rys. 5.
8) Zamknąć skrzydło bramy i trzymając siłownik
dokładnie w pozycji poziomej, zaznaczyć na skrzydle
bramy położenie przyłącza przedniego (rys. 6)
3) Odblokować siłownik (patrz pkt 6).
4) Wysunąć całkowicie ramię siłownika (rys.4).
5) Zablokować ponownie siłownik (patrz pkt 7).
6)Obrócić o dwa pełne obroty zgodnie z ruchem
wskazówek zegara wysunięte całkowicie ramię siłownika
w celu uniknięcia skrajnego położenia.
9) Zamocować prowizorycznie przyłącze przednie do
bramy poprzez wykonanie dwóch delikatnych spawów.
UWAGA: czasem potrzeba wykonać dodatkową
konstrukcję wsporczą.
10) Odblokować siłownik i sprawdzić czy brama jest w
stanie otworzyć się ręcznie w sposób całkowity,
zatrzymując się na odbojach mechanicznych w skrajnych
położeniach i czy ruch bramy jest płynny.
11) Po testach przyspawać ostatecznie przyłącze
przednie do skrzydła bramy.
UWAGA !: Podczas
spawania należy odsunąć i osłonić siłownik aby go
nie uszkodzić podczas spawania (szczególnie chronić
nierdzewną część ramienia).
UWAGA !
1) Nasmarować wszystkie trzpienie przyłączy.
2) Gdy nie jest możliwe spawanie przyłącza przedniego
należy wykorzystać istniejące otwory do przykręcenia
przyłącza za pomocą śrub z podkładkami do skrzydła.
2
12) Wszystkie czynności powtórzyć w przypadku
instalowania drugiego siłownika.
13) Zainstalować obudowę centrali sterującej
uwzględniając jej wymiary.
8. ZASTOSOWANIA SPECJALNE
Nie przewiduje się zastosowań specjalnych.
9. KONSERWACJA
4. URUCHOMIENIE CENTRALI STERUJĄCEJ
1) Zaprogramuj centralę sterującą stosownie do potrzeb
użytkownika, korzystając z instrukcji dołączonej do
centrali.
2) Podłącz zasilanie i sprawdź stan świecenia
wskaźników LED, odnosząc się do instrukcji centrali
sterującej.
● dokonywać okresowej kontroli konstrukcji bramy a w
szczególności prawidłowej pracy zawiasów.
● okresowo sprawdzać prawidłowość regulacji i stan
zabezpieczeń – sprzęgło przeciwzgnieceniowe,
fotokomórki itp.
● okresowo sprawdzać prawidłowość działania
mechanizmu deblokady
● konserwacja powinna być przeprowadzana najrzadziej
co sześć miesięcy.
5. TESTOWANIE NAPĘDU
Ostrożnie sprawdź działanie siłownika i wszystkich
podłączonych akcesoriów, ze szczególnym
uwzględnieniem sprawdzenia prawidłowości działania
systemów zabezpieczających.
UWAGA ! Fotokomórki zabezpieczające
(przynajmniej jedna linia w świetle wjazdu) są
niezbędnym elementem bezpieczeństwa użytkownika.
Przekaż użytkownikowi “Podręcznik Użytkownika”.
Wyjaśnij jak działa cały napęd i jak używać go
prawidłowo, zgodnie z przeznaczeniem. Poinformuj
użytkownika o potencjalnych zagrożeniach i
niebezpieczeństwach związanych z działaniem systemu
automatycznego napędu bramy wjazdowej.
10. NAPRAWY
Ewentualne naprawy mogą być wykonywane wyłącznie
przez upoważniony Serwis Techniczny FAAC.
odblokowane zablokowane zablokowane odblokowane
6. PRACA W TRYBIE RĘCZNYM
W wersji siłownika samoblokującego, brama może być
również obsługiwana ręcznie np. w przypadku zaniku
zasilania lub stwierdzenia nieprawidłowości w pracy.
Odblokowanie siłownika:
● zdejmij zaslepkę z otworu umieszczonego w górnej
części obudowy siłownika
(rys. 7)
● wprowadź klucz do zamka mechanizmu
odblokowującego (rys. 7)
● przekręć klucz w kierunku pokazanym na rys. 7 aż do
pojawienia się oporu – ok. pół obrotu.
● usunąć klucz z zamka i zasłonić otwór odpowiednią
zaślepką.
Po odblokowaniu można otwierać i zamykać bramę
ręcznie.
7. PRZYWRÓCENIE NORMALNEGO TRYBU PRACY
Przed zablokowaniem wyłączyć zasilanie elektryczne
siłowników dla uniknięcia ryzyka przypadkowego
uruchomienia w trakcie przeprowadzania tej operacji.
Blokowanie siłownika:
● zdejmij zaslepkę z otworu umieszczonego w górnej
części obudowy siłownika
(rys. 7)
● wprowadź klucz do zamka mechanizmu
odblokowującego (rys. 7)
● przekręć klucz w kierunku pokazanym na rys. 7 aż do
pojawienia się oporu – ok. pół obrotu.
● usunąć klucz z zamka i zasłonić otwór odpowiednią
zaślepką.
● ręką pchnąć lub pociągnąć delikatnie skrzydło bramy
aż do zasprzęglenia siłownika – będzie słyszalne
kliknięcie wewnątrz siłownika a skrzydło zostanie
zablokowane. Ruch ten musi być powolny i kontrolowany.
UWAGA !: ostateczne zasprzęglenie należy
wykonywać bezwzględnie zgodnie z instrukcją z
uwagi na niebezpieczeństwo uszkodzenia siłownika
lub skrócenie jego żywotności.
3
08.2004
Centrala
zf unkcją spowolnienia i obsługą elektozamka)
452 MPS
(
1
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • materaceopole.pev.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed