export units, GRY, TOTAL WAR MODS, MEDIEVAL 2, Call of Warhammer, spolszczenie, text
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
¬ Generated by BinEditor v3.0{Alcatani}Drużyna Alcatani{Alcatani_bodyguard}Straż Roderigo Delmonte{Alcatani_bodyguard_descr}Życie rolnika nie jest łatwe na rozdartych wojną ziemiach Tilei. Pewien były szlachcic Roderigo Delmonte ogłosił, że biedni rolnicy mogą zostać dla niego żołnierzami. W obliczu braku jedzenia ochoczo zapisywali się do wojska, gdzie czekało na nich przyzwoite życie.{Alcatani_bodyguard_descr_short}Znakomici najemni pikinierzy{Alcatani_descr}Życie rolnika nie jest łatwe na rozdartych wojną ziemiach Tilei. Pewien były szlachcic Roderigo Delmonte ogłosił, że biedni rolnicy mogą zostać dla niego żołnierzami. W obliczu braku jedzenia ochoczo zapisywali się do wojska, gdzie czekało na nich przyzwoite życie.{Alcatani_descr_short}Znakomici pikinierzy{Armored_orcs}Pancerni Orkowie Rugluda{Armored_orcs_bodyguard}Pancerni Orkowie Rugluda - Straż przyboczna{Armored_orcs_bodyguard_descr}Ruglud Gnatożuj jest potężnym i zamożnym Orkiem, który wynajmuje swoich żołnierzy za odpowiednią opłatą. Plotki sugerują, że nawet samo Imperium zatrudniło sobie jego najemników. Ruglud jest lojalny tylko wobec siebie. Jest dobrze znany z tego, że lubi zmieniać stronę w bitwie, jeśli może więcej zyskać z łupów i grabieży. Po każdej walce bardzo wysoko nagradza swoich żołnierzy.{Armored_orcs_bodyguard_descr_short}Orkowie w ciężkich zbrojach z kuszami{Armored_orcs_descr}Ruglud Gnatożuj jest potężnym i zamożnym Orkiem, który wynajmuje swoich żołnierzy za odpowiednią opłatą. Plotki sugerują, że nawet samo Imperium zatrudniło sobie jego najemników. Ruglud jest lojalny tylko wobec siebie. Jest dobrze znany z tego, że lubi zmieniać stronę w bitwie, jeśli może więcej zyskać z łupów i grabieży. Po każdej walce bardzo wysoko nagradza swoich żołnierzy.{Armored_orcs_descr_short}Orkowie w ciężkich zbrojach z kuszami{Averland_heavy_halberdmen}Ciężkozbrojni Halabardziści Averlandu{Averland_heavy_halberdmen_descr}Każda prowincja w Imperium ma swoją własną armię, która jest wyposażona i utrzymywane na koszt własny. Niezależnie od tego, czy są to miejskie oddziały czy wojska państwowe, siły te są znane jako pułki wojsk państwowych. Averland ma gospodarkę opartą na rolnictwie i dzięki temu jest jedną z najbogatszych prowincji w Imperium. Jedynym problemem jest brak pułków państwowych. Zamiast utrzymywać własną armię Averland woli opierać się na najemnikach. Istnieje jednak kilka jednostek, które są utrzymywane przez cały czas, takie jak Ciężkozbrojni halabardziści.{Averland_heavy_halberdmen_descr_short}Żołnierze w ciężkich zbrojach z halabardami{Bestigor}Bestigory{Bestigor_bodyguard}Bestigory - Gwardia Wodza{Bestigor_bodyguard_descr}Zwierzoludzie to stwory naznaczone skazą Chaosu. To potworne hybrydy ludzi i zwierząt. Zwykle mają głowę i racice kozła oraz korpus człowieka, ale zdarzają się rozmaite inne formy, obdarzone darem Chaosu - mutacjami. Od niezliczonych pokoleń te ohydne stwory kryją się w lasach Imperium, polując na ludzi, niczym myśliwi na zwierzynę. Wędrują w grupach zwanych zbrojnymi stadami, które czasami zbierają się w wielką hordę prowadzoną przez najsilniejszego z wodzów. Wtedy atakują ludzkie osiedla, sprowadzając śmierć i siejąc strach wśród mieszkańców Imperium. Zwierzoludzie to zagorzali wyznawcy bóstw Chaosu, bezgranicznie nienawidzący ludzi. Wśród rozmaitych rodzajów zwierzoludzi bestigory wyróżniają się sprytem i doświadczeniem w walkach. Są znacznie bardziej zdyscyplinowane niż gory, bezlitośnie wykorzystując każdą sytuację na swoją korzyść. Często zabierają gorom najlepszą broń i pancerze. Ich spryt i okrucieństwo sprawiają, że przywódcy hord zwierzoludzi to niemal wyłącznie bestigory.{Bestigor_bodyguard_descr_short}Elitarne jednostki Zwierzoludzi{Bestigor_descr}Zwierzoludzie to stwory naznaczone skazą Chaosu. To potworne hybrydy ludzi i zwierząt. Zwykle mają głowę i racice kozła oraz korpus człowieka, ale zdarzają się rozmaite inne formy, obdarzone darem Chaosu - mutacjami. Od niezliczonych pokoleń te ohydne stwory kryją się w lasach Imperium, polując na ludzi, niczym myśliwi na zwierzynę. Wędrują w grupach zwanych zbrojnymi stadami, które czasami zbierają się w wielką hordę prowadzoną przez najsilniejszego z wodzów. Wtedy atakują ludzkie osiedla, sprowadzając śmierć i siejąc strach wśród mieszkańców Imperium. Zwierzoludzie to zagorzali wyznawcy bóstw Chaosu, bezgranicznie nienawidzący ludzi. Wśród rozmaitych rodzajów zwierzoludzi bestigory wyróżniają się sprytem i doświadczeniem w walkach. Są znacznie bardziej zdyscyplinowane niż gory, bezlitośnie wykorzystując każdą sytuację na swoją korzyść. Często zabierają gorom najlepszą broń i pancerze. Ich spryt i okrucieństwo sprawiają, że przywódcy hord zwierzoludzi to niemal wyłącznie bestigory.{Bestigor_descr_short}Elitarne jednostki Zwierzoludzi{Big_un_Orc_Boyz}Debeściaki Orków{Big_un_Orc_Boyz_descr}Orkowie rosną przez całe życie. Jak duże będą nie ma nic wspólnego z tym, co jedzą, ale o wiele bardziej z ich statusem. Ważniejsze szybciej rosną i stają się twardsze. Gdy ork napotyka silniejszych od siebie orków przestaje rosnąć. Ta przydatna cecha ułatwia orkowi rozpoznać innych orków, którzy są silniejsi od niego! Pośród zielonoskórych największe zawsze jest najlepsze. W wielu plemionach największe Orki tworzą jedną bandę, która nazywa się trafnie, choć niezbyt pomysłowo, Debeściakami Wojownicy ci są potężniejsi, silniejsi, a nawet bardziej wojowniczy od zwykłych Orków. Z szeregów Debeściaków wywodzą się późniejsi Szefowie, Duża Szefowie, a także Hersztowie. Tworzą oni elitarną jednostkę, która ma renomę najtwardszej bandy w plemieniu – renomę, którą chętnie potwierdzą przed każdym wrogiem czy rywalem, jaki stanie na ich drodze. Tylko jedna banda może być najlepsza, więc na szczęście Debeściaki są w plemionach zielonoskórych rzadkością.{Big_un_Orc_Boyz_descr_short}Elitarna jednostka orków - tylko najsilniejsi orkowie{Black_Mountain_Boys}Orkowi Ucznicy Harbota{Black_Mountain_Boys_descr}Przełęcz Czarnego Ognia jest jedyną drogą w Czarnych Górach, od lat jest praktycznie nieprzejezdna z powodu obecności dużej osady Orków. Miastem rządzi wielki i silny ork Harbot, on i jego podwładni całymi dniami przesiadują w miejskim salonie. Tam planują kolejne ataki na podróżnych, od których zrabowali pokaźny zbiór uzbrojenia i opancerzenia. Po małych modyfikacjach orkowie mogą używać zrabowanych przedmiotów, które znacznie podnoszą ich walory bojowe.{Black_Mountain_Boys_descr_short}Ciężcy Ucznicy{Black_Orcs}Czarne Orki{Black_Orcs_descr}Czarne Orki są największymi i najsilniejszymi przedstawicielami rasy Orków. Swą nazwę zawdzięczają karnacji skóry, która jest najczęściej ciemnozielona bądź czarna, a także ponuremu, groźnemu usposobieniu. Są znacznie wyższe od zwykłych Orków i uważają się za najlepszych wojowników. Traktują wojnę znacznie bardziej poważnie niż inne Orki i mają najlepszy rynsztunek. Wiele z używanych przez nie broni to zdobycze wojenne, noszone z dumą na znak ich jawnej wyższości. Inne to danina złożona przez podbite przez nie plemiona. Pochodzenie Czarnych Orków ginie w pomroce dziejów, choć niektórzy utrzymują, że do ich stworzenia przyłożyły ręce Krasnoludy Chaosu z Mrocznych Ziem, które rzekomo powołały je do życia, by mieć w nich niewolników czy wojowników. Jedno jest pewne, mocna budowa Czarnych Orków pozwoliłaby im przeżyć w surowym klimacie ziem Krasnoludów Chaosu, gdzie słabsi zielonoskórzy z pewnością by sczezli. Po raz pierwszy widziano je w Starym Świecie za czasów Sigmara i być może w istocie była to ucieczka czy też wygnanie z ziem ich rzekomych stwórców, gdyż cała ich masa przekroczyła Góry Krańca Świata i podbiła inne, żyjące pośród wzgórz północno-zachodniego Stirlandu, plemiona Orków. Kiedy Sigmar zjednoczył ludzi w środkowej części Starego Świata i założył Imperium, jego pierwszym krokiem było przegnanie z tych ziem Orków i Goblinów. Bitwy toczone z Czarnymi Orkami należały do najzacieklejszych, a każde zwycięstwo armie Sigmara okupić musiały licznymi poległymi. Czarne Orki traktują inne Orki i Gobliny z pogardą, szczególnie Gobliny, które zawsze uciekają, zamiast walczyć. Czarne Orki stale mają baczenie na wybuchające w jednostkach kłótnie i zwykle starcza rzucone spode łba gniewne spojrzenie czy dobyty z głębi gardła ryk jednego z nich, by mniejsi zielonoskórzy wrócili na swoje miejsce w szeregu. Jeśli to nie wystarczy, Czarne Orki z wielką chęcią i niezwykłą wprawą wkroczą do akcji, by rozwalić kilka łbów o siebie – niezawodny sposób na przywrócenie porządku niewielkim kosztem życia kilku prowodyrów.{Black_Orcs_descr_short}Czarne Orki - Elitarna Piechota{Black_guard}Czarna Gwardia z Naggarond{Black_guard_bodygard}Czarna Gwardia z Naggarond - Straż Przyboczna{Black_guard_bodygard_descr}Czarna Gwardia jest strażą przyboczną króla Malekitha. Czasem są oni wysyłani do armii aby król Malekith miał większą kontrolę nad działaniami zbrojnymi. Czarna Gwardia jest słusznie uważana za najbardziej waleczną grupę wojowników w całej krainie Chill. Ich atak jest bezwzględny i skuteczny, ale także posiadają nieprzeniknioną obronę. Czarna Gwardia jest uważana za zmorę swoich wrogów. W obliczu klęski Czarna Gwardia pokaże bez wahania gniew Malekitha.{Black_guard_bodygard_descr_short}Straż Przyboczna Króla Malekitha{Black_guard_descr}Czarna Gwardia jest strażą przyboczną króla Malekitha. Czasem są oni wysyłani do armii aby król Malekith miał większą kontrolę nad działaniami zbrojnymi. Czarna Gwardia jest słusznie uważana za najbardziej waleczną grupę wojowników w całej krainie Chill. Ich atak jest bezwzględny i skuteczny, ale także posiadają nieprzeniknioną obronę. Czarna Gwardia jest uważana za zmorę swoich wrogów. W obliczu klęski Czarna Gwardia pokaże bez wahania gniew Malekitha.{Black_guard_descr_short}Elitarna piechota Mrocznych Elfó...
[ Pobierz całość w formacie PDF ]